Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Коли корисні інтелект-карти?

with 3 comments

На першому курсі кубика в мене був чудовий викладач програмування VVZ (Зубенко). Він всіма силами намагався зробити з нас супер-програмістів, і хоча до ідеалу ми не дійшли, але багато хто став таки непоганим програмістом. Чого варті лише лабораторні зі структурами даних для розрідженої матриці, складених з сітки однозв’язних списків. І ці матриці ми множили! Гарні були часи, бо тоді здавалось нічого неможливого нема і я можу написати що завгодно на простому C. 🙂

У своїй місії зробити з нас геніїв програмування, він пропагував і скинув мені на флешку книжку Тоні Бюзена “Супермьішление”. Я не міг не прочитати книжку з такою назвою, і таки прочитав її. Після чого, на лекціях з програмування, історії, та інших які в нас там були на першому курсі, малював в конспекті інтелект-карти. Супермислителем я не став, і тому далі ставився до цієї ідеї скептично. (До речі, в оригіналі книжка називається “The Mind Map Book” (книжка про інтелект-карти), росіяни певне заради маркетингу переклали неправильно)

Pinwand-Mindmap

Далі, десь так на курсі четвертому, якийсь інший викладач (здається товариш Летичевського, або він сам), теж на одній лекції за інтелект-карти згадав. І тоді я, який забув майже ввесь вміст книги про супермислення, і пам’ятав лише що інтелект-карти – це такі різнокольорові дерева, запитав: “А чому б не називати інтелект-карти деревами? Це ж одна й та ж структура даних. І для дерева є компактніший спосіб запису, а саме – список з підсписками.” Викладач сказав “Чудове запитання! Інтелект-карти краще відтворюють спосіб яким наш мозок запам’ятовує інформацію.” Мене ця відповідь не переконала, бо ж те що пантера успішно бігає, не означає що у велосипеда теж повинні бути чотири ноги, а не два колеса.

Аж тільки недавно, я читав про зовнішню пам’ять, про HDD та SSD, і мені це все треба запам’ятати, бо мені за те аби я це знав гроші платять, я почав робити конспект, і подумав що замість того аби заголовок конспекту написати нагорі листка, можна його написати посередині. Вирішив перечитати трохи про інтелект карти, і з’ясував в чому їх ключова відмінність від списків з підсписками:

Списки з підсписками змушують нас читати інформацію зверху вниз та зліва-направо, а з інтелект-картою можлива навігація в довільному напрямку. Списки – це як HDD – зручно для послідовного читання, а інтелект-карти як SSD – дуже зручно для звертання в довільну область пам’яті.

Кольори, картинки і все інше щодо “права-ліва півкуля” то може й не обов’язкове, але от те що інтелект карту можна читати в кількох напрямках, бо вона двовимірна, на відміну від одновимірного задання дерева списком – це як на мене важливо. Треба буде частіше такі дерева малювати.

P.S. А ще, недавно здогадався що якщо розтирати краплі води на руках під сушилкою, то вони сохнутимуть швидше. Вже доріс до 24 років і лише тепер здогадався! Але, краще пізно ніж ніколи. 🙂

UPD. Корисно мати блог, дізнаєшся що пояснював відмінність інтелект карт від списків доктор Валькман на початку 2012-го. І саме так і пояснював, хоча тоді я чомусь не дуже зрозумів. Видно бракувало чогось аби зрозуміти.

Written by bunyk

Серпень 12, 2014 at 23:08

Відповідей: 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. Про воду – велика правда!

    Про подібність до дерев теж правда. Я свого часу писав реферат про метод дерева ухвалення рішень (http://en.wikipedia.org/wiki/Decision_tree). Чудова річ і як візуально, так і за змістом, нагадує майнд-карту.

    Дмитро Прокопчук

    Серпень 13, 2014 at 08:13

  2. Класний пост =)

    Roman

    Серпень 15, 2014 at 00:25

    • Та ніби нічого нового не написав, але іноді варто повторити. 🙂

      bunyk

      Серпень 15, 2014 at 10:56


Залишити відповідь

