Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

… І що ходити вмію забуваю. (Танго чекліст)

with 2 comments

Я потрохи освоююсь на рівні усвідомленої некомпетентності в танго. Мені навіть дозволяють танцювати ходити в парі.

І це дуже цікаво, бо виявляється більше проблем ніж коли я танцюю сам. Я спочатку скаржився що велосипед легше освоювати, бо там кожна помилка миттєво відображається на колінах, ліктях, чолі та інших місцях до яких може дотягнутись асфальт. Але тут теж, якщо бути уважним, можна помітити помилки. І на щастя, вони не настільки фатальні.

Аргентинське танго – це чотиринога істота з двома мозками і однією нервовою системою. І в танцюриста з’явлються додаткові синапси в руках і тулубі. Найбільше мені в ньому подобається те що там тебе справді мовчки уважно слухають. І навіть погоджуються, хоча ти говориш дурниці. Розмова відбувається без слів (точніше і зі словами і з реченнями, але замість звуків там рухи). Зміст приблизно такий:

– Ну що, пішли E2-E4?
– Гаразд.

Ну, можете самі поглянути як це роблять профі (на мене дивитись поки що страшно):

При цьому, якщо ви захочете записатись на аргентинське танго, вам обов’язково скажуть що це не так як в кіно. Я спочатку питав, що це означає, і мене зразу завалювали купою посилань, фото і відео. Насправді все просто. Аргентинське танго – це діалог. Бальне (сценічне танго) – це виконання пісні. І партнер і партнерка знають свої слова наперед, і намагаються виконати їх точно по ритму і по нотах. І думають вони не одне про одного, а про те як би виконати свою частину погарніше. Наприклад перше посилання на YouTube – Антоніо Бандерас (актор) і Катя Віршілас (спортсменка і хореограф) танцюють танго в фільмі “Тримай ритм”:

Звісно, виконання – вогонь, але насправді Бандерас її взагалі не веде, і вони одне про одного не думають, думають про виконання. А в аргентинському танго ніякої хореографії нема, є лише діалоги та імпровізація. Головне зробити гарно не для глядачів, а зробити гарно партнерці (і навпаки, дозволити зробити гарно собі). Бо якщо партнерка й сама знає кроки, то може й зі стіною танцювати. І може виходити дуже гарно, дивитись дуже приємно:

Проте, тут питання чи їй самій цікаво зі стіною. Думаю що не настільки як з цікавим партнером.

Але це я відхиляюсь від теми. Вести партнерку не просто, бо дуже часто вона не ведеться. Спершу – взагалі. Викладачка – трохи краще, але це тому що вона танцює танго дуже довго і знає всі інтонації та вади “вимови” які бувають у партнерів. Звичайні партнерки ведуться гірше, бо там я нервую, плутаю право і ліво, перед і зад, посилаю суперечливі сигнали, або настільки нечіткі що вони їх не відчувають. І замість того щоб йти назад, наприклад виконують очо (вісімку (добре що не мертву петлю)). Або амплітуда сигналу який я посилаю не відповідає амплітуді кроку, і вони або віддаляються, або ми зіштовуємось. Або вони не йдуть. Або що взагалі ганьба – я втрачаю рівновагу. 🙂 Це вже навіть не проблема з сигналами, а проблема з тим як я ходжу.

Перед кожним польотом треба перевіряти чекліст. (Фото з wikimedia commons)

Перед кожним польотом треба перевіряти чекліст. (Фото з wikimedia commons)

І щоб партнерці було добре, треба пам’ятати про багато різних речей (які окрім того що пам’ятати, треба правильно знати і розуміти спинним мозком, тому без викладача тут все одно не обійтись. Вам щонайменше можуть підказати на яких пунктах списку треба зосередитись більше, бо там є більше проблем, а ще можуть пояснити кожен іншими словами, або показати. ):

  1. Зосередитись. Танго це дуже медитативне заняття і вимагає багато обчислювальної потужності мозку. Ввесь мозок якщо точніше. Треба слухати музику, слухати зворотній зв’язок від партнерки, слухати положення тіла, слухати відчуття в ногах і в рамці, думати куди піти далі, чому туди треба йти і як цей намір якомога чіткіше передати партнерці. Часу та енергії на те щоб думати про якісь там проблеми на роботі чи вдома не залишається.
  2. Дихати. Може й не настільки важливо, коли треба зосередитись на всьому іншому, але без кисню мозок погрожує вимкнутись і можливо деякі втрати рівноваги бувають саме через це.
  3. Не опускати голову. Хочеться, аби перевірити чи партнерша йде куди хочеш, чи чи сам йдеш куди хочеш, але це псує поставу, псує рамку, псує зв’язок, псує танець. Одна партнерка на початку практики сказала мені що я гарно виглядаю. Я спантеличився бо не розумів за що такі компліменти, коли я просто в шортах футболці і кедах. Вона сказала що треба радіти і гордитись собою, і тому що ти тут і танцюєш аби тримати голову рівно.
  4. Стояти рівно Ніби нас за чубчик підвісили. І трошки за груди і тягнуть вперед і вгору. Кажуть, щоб груди ввійшли в правильну позицію допомагає трохи вдихнути.
  5. Вага трохи зміщена вперед. Центр мас має знаходитись не над п’ятами, а над подушечками пальців.
  6. Тримати рівновагу Не можна виносити цент мас за свою основу, і в жодному разі не можна розраховувати що можна буде втриматись за партнерку.
  7. Осі (симетрії) людей в парі повинні бути точно одна навпроти одної. І не зміщуватись ніколи. Не дивіться на те що робить Аль Пачіно в запаху жінки. Він тацнює під Карлоса Гарделя, значить або нуевщик, або ще щось, але не наш чувак. 🙂
  8. Ходити треба тільки в вісь. Якщо хочеться повернути – спочатку розвертається вісь. І в жодному разі не такою кавалерійською ходьбою яку мене тато вчив аби не зашміровувати болотом штани.
  9. Ходить опорна нога! Не витягує стегно тої ноги яку ти кладеш вперед (назад таке взагалі не працює), а виштовхує стопа тої ноги на якій ти стояв. Інакше партнерка не відчуває ніякого імпульсу через плечі.
  10. Таз при ходьбі не крениться і не рискає. Думаю це якось пов’язано з ходьбою в центр себе, ходьбою через коліно і скруткою, але про ці речі і окремо пам’ятати варто, можна буде швидше виявити проблему.
  11. Тіло від тазу і аж до голови не повинно “стрибати”, а рухатись горизонтально. Хоча ідеально плавати не вийде, будуть коливання, але їх треба мінімізовувати і згладжувати.
  12. Кроки не дискретні, кроки плавні. Ноги взагалі не варто забирати далеко від підлоги. Так, в нашій країні тротуари такі, що мимоволі виробляється стиль ходьби як на смузі перешкод з шинами. Тепер щоразу як треба зробити крок назад, я піднімаю ногу, нахиляюсь назад і опускаю її туди де вона має опинитись. Бо хто зна за що можна зашпортатись, якщо сунути її над підлогою. Але по-перше – танцмайданчики переважно рівні, а по друге – треба робити це плавно і в разі чого – повернути назад.
  13. Забути про чекліст і розслабитись. Викладачка каже що я на першому занятті танцював легше ніж зараз, бо тоді я не знав скільки всього треба контролювати. А при спробі думати про все виходитиме як в казці про стоніжку, яка танцювала, доки її не запитали звідки вона знає яка нога йде першою: 37-ма чи 98-ма. Вона задумалась і більше не могла танцювати. Є речі про які думають на практиці, і про зовсім інше думають в танці.

Я напевне щось забув, а щось неправильно написав, але сподіваюсь загалом суть такого заняття як танго пояснив. Також дуже рекомендую познайомитись з публікацією Danbst. Якби не було її, я б напевне аргентинського танго так і не знайшов, і цієї б не було.

Written by bunyk

Червень 26, 2015 at 16:30

Оприлюднено в Конспекти

Tagged with , , ,

Відповідей: 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. що цікаво, мова танго передається не словами, а тілом. Передаються навіть не стільки самі елементи, скільки сам принцип спілкування

    також дуже цікаво (і в моїй школі це вітається) партнеру танцювати за партнершу. Це чудовий спосіб зрозуміти, коли саме партнерші приємно і чому просте крокування не набридає

    danbst

    Червень 26, 2015 at 19:05

    • Ага, мене часто водять, хоча я все ще не дуже в’їжджаю. Мені ще подобається танцювати з партнерами які танцюють за партнершу (іноді буває гендерний дисбаланс), особливо якщо вони знають як. В них трохи менше очікувань, більше розуміння і вони дуже добре пояснюють що треба зробити. 🙂

      bunyk

      Червень 28, 2015 at 19:59


Залишити відповідь

