Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Привітний Харків

with 3 comments

На цих вихідних вперше в житті відвідав Харків (я так далеко на сході ще не був) і вперше, нарешті, отримав досвід каучсерфінгу (до того лише приймав гостей).

Я взагалі то хотів до Відня. Від Львова до Відня – лише якихось 500 з чимось км, а до Харкова – аж 800 з чимось. Але до Харкова не треба візи, і з’явився привід – 11-та зустріч Харківської python-спільноти.

І скажу я вам – я зовсім не пожалкував. Це була одна з найкращих мандрівок в моєму житті. Жодне місто мене ще так гостинно не приймало. Тому дуже рекомендую всім дві речі: відвідати Харків і використовувати каучсерфінг. Почну напевне з того як мене запрошували (шкода що я всі запрошення не зміг прийняти):

  1. Добрий день;) З радістю покажу Вам місто та, якщо мені не доведеться терміново поїхати, можете розраховувати на мою гостинність)
  2. Привет, ты собираешься ехать в Харьков? … знайшов де оселитись?
  3. Привіт! В принципі, якщо нічого не завадить, 19 та 20 зможу показати місто. Але, на жаль, немає умов щоб прийняти вдома. Якщо знадоблюсь, то пиши!
  4. Привет, вижу ты собираешься посетить Харьков, у меня есть время, можем встретиться, я покажу тебе город
  5. Привіт! Як будеш в Харкові – дзвони (*** *** ** **). 19-го я ще точно буду там, а далі не впевнена. Зможу зустрітись, погуляти, показати місто, можливо навіть вдасться повести якусь екскурсію, хоч в цьому я й не дуже сильна, але Харків покажу)) Як буде бажання, зайдеш до нас у гості на чайок)) Захостити, напевно, не зможу, бо живу в гуртожитку, то обіцяти не нічого буду.
  6. Привіт, Тарас! Будемо ради прийняти тебе у Харкові. Якщо тебе влаштовують всі умови, то пиши, із задоволенням познайомимося із тобою.
  7. Я снимаю комнату в общаге, могу захостить тебя)
  8. Привет. могу приютить)и показать что то в городе, если будет время.
  9. Привіт! Якщо буде час, я допоможу тобі, покажу місто. До зв’язку.
  10. Доброго дня! Если буду в эти дни в Харькове, постараюсь составить компанию и даже пущу в гости 🙂 Если не найдете компанию, обращайтесь ближе к 19 числу. Тогда смогу сказать наверняка! Всегда рад гостям, тем более ИТшникам 🙂
  11. Привет. Могу разместить у себя, если хочешь. Планирую уехать на 20-21, поэтому у тебя будет вообще целая комната. Короче, пиши если что)
  12. Привет. Видела твое сообщение.Могу в субботу 20го показать тебе город:)
  13. Привіт! Я живу за містом, тому не зможу запропонувати тобі місце для сну, однак, я можу показати тобі цікавий Харків. 20-го травня у нас буде дуже багато цікавих подій, а саме: кіно під відкритим небом та фестиваль музики. Тому можу тобі запропонувати провести вечір в компанії моїх друзів 😉 Якщо тебе це зацікавило – буду дуже рада тебе якось розважити )
  14. Привет! 🙂
  15. Привет! Нас двое, я и моя девушка ну и кошка ) Живем на ст.м. ****, это в 30-40 минутах от центра города. Тоже программист, php, думаю найдем о чем поговорить. Будем рады принять тебя.
  16. Если так и не нашел жилье, пиши/звони
  17. Здравствуйте, Тарас. Если понадобится какая то помощь во время прибывания в Харькове – звоните, проконсультирую 🙂 По возможности постараюсь провести Вам небольшую экскурсию. Напишите , чем интересуетесь, и тогда я подберу наиболее знаковые места для посещения. Мой номер – **********. Успешной поездки:)
  18. Привiт! на жаль захостити тебе не можу, але можу показати мiсто)
  19. Привіт, Тарас! На жаль, не маю можливості на даний момент запропонувати своє житло. Але з радістю можу запропонувати екскурсію. Тільки для цього мені потрібно знати твої вподобання) Наприклад, була б цікава просто прогулянка пішки по місту? Чи, можливо, музеї, книжковий ринок і галереї?
  20. Вы выбрали хорошее время для поездки в Харьков, т.к. на этих выходных будет проходить “День музыки” и будет много интересного 🙂
  21. Привет) к сожалению койко-местом не обеспечу, но с удовольствием проведу экскурсию) так что если не найдешь вариантов поинтересней, пиши)
  22. хай! если не смущает трое котов в периоде активной линьки, могу принять 🙂
  23. Привет. Меня зовут ****. Могу сделать экскурсию по Харькову,показать прикольные места и т.д
  24. sorry. can’t host tight now, ’cause some insects started living in my flat((( and they’re really annoying…so think about cleaning everything during these days. but i can a little bit show you the city. tomorow there will be a music day fest. and yoga in the morning, and climbing competition) on sunday we’re gonna have a yoga marathon) so you can call me, if you want, and i will try to help you **********)

Ну хіба не чудові люди? А зустрітись було ще приємніше. Але по порядку.

Почалась моя поїздка з Києва, бо там мені треба було зробити пересадку. Хотілось подивитись як виглядає інтерсіті між Києвом і Харковом, бо інтерсіті до Львова я вже бачив. Крізь вікно побачив Миргород і Полтаву.

В Києві побачив рекламу Франківська:

2015-06-19_11-32-10_437

Поснідав в МакДональдсі (До дев’ятої ранку він здається поза конкуренцією), спробував зробити маленьку лекцію про OpenGL в Києві, але вийшло погано, бо зашпортався на моделі освітлення. І матриці проекції теж важко було пояснити.

Я вважав що Харків – місто інженерів. ХТЗ, завод Малишева, Турбоатом і т.д. Але так як ми переходимо від індустріального до пост-індустріального суспільства (все ще переходимо), то зараз Харків – місто студентів. А ще, в мене був стереотип, що так як це місто на східному кордоні західної цивілізації, то там вся архітектура – це строгі коробки в стилі держпрому. Харків розбиває цей стереотип одразу при виході з вокзалу, і єдине що нагадує до якої імперії колись належало це місто – червоноармієць на даху.

Оперний театр Харкова сильно схожий на драматичний у Франківську, тільки більший разів в дев’ять. Мав нагоду почути про те скільки театрів є в Харкові від власниці одного з них. Окрім великих на зразок оперного, драматичного, лялькового, юного глядача і ще якихось державних, є ще 20 менших приватних. І так гарно розповідали що мені аж шкода що я відмовився піти.

В Харкові багато фонтанів, один з яких – дзеркальний струмінь, чомусь вважають його символом.

Харківський Шевченко – дуже суворий. Навколо нього стоять персонажі його віршів, і я так зрозумів що чоловік з розвідним ключем і колосками в руках – то плугатар з плугами, з вірша про вишневий садок. Ще екскурсоводи люблять давати задачку знайти на пам’ятнику Шевченку колесо, і я таки знайшов колесо яке чимось нагадує колесо від першої моделі трактора ХТЗ.

В Харкові половина людей говорила зі мною українською. Це переважно люди які приїхали з Полтавської, Сумської чи інших областей (одна дівчина приїхала з Донецька, і теж вперто говорила до мене українською). І часто жалілись мені що в Харкові мало з ким можна попрактикувати українську, тому вона забувається.

Коли я випадково надибав під корпусом університету палатку “Центр туристичної інформації і прокат велосипедів”, то мій візит став для хлопця який там сидів несподіванкою. Можливо тому що палатка поставлена в такому місці, що я не знаю чи туристи там з’являються частіше ніж раз на тиждень. А можливо тому що я випадково сказав “ровер”, а це слово для харків’ян таке ж незнайоме як для галичан “тремпель”. Що одне – що інше – назви компаній які виробляли продукт, тепер названий цим словом. Як от ксерокс. Але хлопець швидко зорієнтувався, переключився на українську і почав мені розповідати про ціни прокату, так само як би це робили в Львові.

Правда кажуть то залежить від району і того до кого ти їдеш. Мій хост казав мені що “ватників” на CS бути не може хоча б тому, що в їх свідомість не вкладається, як можна з кимось безкоштовно ділитись житлом і сніданком. Хоча для жарту планували мене зустріти з гімном новоросії і георгіївськими стрічками, хоча на щастя не знайшли таких. Натомість мене забрали вночі прямо з під станції метро, ще й попросили не так голосно обговорювати зовнішній вигляд гопників в черзі в Сільпо. 🙂 Вночі під балконом п’яні голоси співали “Батарейку“. Одним словом як всюди.

Хіба ще таксист ввечері питав, чи згоден я що євромайдан нічого хорошого не дав, долар впав а його заплата не піднялась. То було вже в 23:30 і я не мав сил сперечатись, пояснювати економічну теорію і те що уряд не керує ринковою економікою.

Студенти в Харкові дуже соціально активні (або на КаучСерфінгу просто інші не реєструються). Дві дівчини з радіофізичного університету (не факультету), розповідали мені про те що Фундація Регіональних Ініціатив теж має проект подібний до КаучСерфінгу, який організовує подорожі студентів з різних регіонів України в різні інші регіони України. Коли я поділився думкою про те що якби люди більше мандрували, то війни були б менш ймовірними, то мені сказали що якраз для цього ФРІ й працює.

Інша розказувала мені про те як мандрувати допомагає AISEC, де в Харкові вчать французьку, показувала галереї всередині університету Каразіна які намагаються конкурувати з Пінчук Арт-центром.

Було дуже цікаво, дуже добре, і навіть дуже шкода прощатись. Але треба, бо вдома все одно краще, а Харків від нього надто далеко.

Вона вийшла на міст, повернулась і помахала рукою.

Вона вийшла на міст, повернулась подивитись чи не дивлюсь я і помахала рукою. 🙂

Може я щось і забув, але часу написати все – не вистачає, мушу бігти на роботу.

Written by bunyk

Червень 24, 2015 at 08:40

Оприлюднено в Нещоденник

Tagged with , , ,

Відповідей: 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. Кину посилання на твої враження своєму хорошому другу і спеціалісту з історії Харкова.

    Дмитро Прокопчук

    Червень 24, 2015 at 09:47

    • Та я проти такого ніколи не заперечую, дякую. 🙂

      bunyk

      Червень 24, 2015 at 16:15

  2. […] факт – хлопець з яким я “пив пиво” після KharkivPy, тепер працює за сусіднім від мого столом. Отак […]


Залишити відповідь

