Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Ретроспектива 2014

with 8 comments

Ретроспектива цього року в мене була в зв’язку з тим що в нас Scrum, і хоча ми її робимо не в кінці спринту а раз на квартал, мені сподобалось. Всі збираються, обговорюють що їм сподобалось за останній період, а що навпаки, заважало працювати і могло б бути краще. Думаю, поза роботою, цим буде корисно займатись на новий рік, замість того щоб слухати ретроспективу від президента і їсти салати. Ну, але краще пізно ніж ніколи. Може наступного року таке ж напишу з келихом шампанського замість чашки чаю. 🙂

Рік почався не надто добре. З житлової кризи. Мій орендодавець сам раптом не мав де жити і довелось переїхати. Я вирішив перейти з холостяцького способу життя на Wohngemeinschaft. Перший мій сусід погано вчився в школі і не читав вікіпедію, через що зазнав 1500 грн збитків, а я 3000 грн. Але я знайшов інший WG і жодного разу не пожалів. Другий мій сусід продає книжки, і поводиться так ніби його нема (я теж намагаюсь). Хоча, якщо хочеться ми іноді можемо й поговорити. Завдяки цьому я витрачаю на житло на 1600 грн/міс менше ніж в 2013-му. Чим я дуже задоволений, бо знову потрохи збираються заощадження, які були вичерпались коли я переїхав до Львова.

Чотири тисячі гривень і ще трохи доларів було витрачено на допомогу війську. Після останнього різкого падіння гривні також придбав складаний ровер. Називається Pride mini і зроблений в Харкові. Правда головне чудо техніки в ньому – трьохшвидкісна планетарна передача Shimano Nexus – зроблено в Японії, але загалом вся конструкція ровера дуже класна. Єдине – хочу вище сідло, треба собі в ньому трубу замінити.

Також був провал в покращенні режиму. Єдине що мені вдалось – раз і назавжди вирішити чим я снідаю, що позбавляє мене від необхідності приймати це рішення зранку, коли мозок не хоче приймати рішення, а хоче “ще пів годинки” поспати. Ні, я десь місяць постійно вставав рано, але потім знову почав приходити на роботу в притик.

З іншого боку, я закінчив курси англійської, і вона в мене тепер “intermediate strong”. Далі активно працювати над нею я не буду бо вже і так вільно нею користуюсь, а те що граматика в мене кульгає – ну то не можу ж я знати англійську краще за українську, хіба ні? Поки що ніхто не жалівся на те що мене не розуміє.

Також закінчив A1 з німецької і тепер ходжу на A2. Цієї зими ми закінчимо підручник Schritte3. Прочитав книжку з анедкотами по методу Іллі Франка (важко сказати чи допомогло, я б це робив дещо інакше). Також прочитав Lernkrimi “Der Schatz des Maerchenprinzen”. Почав було читати Momo, потім щось був зайнятий і було не до того. В цьому році обов’язково дочитаю. І ще якось поставлю німецький словник на Kindle.

Літом знайшов таку штуку як Kanbanflow – суміш канбан-дошки і помодоро таймера. Відтоді в мене там нарахувалося 7350 хвилин зосередженої роботи. Це 294 помодоро, або 147 годин. Їх було витрачено на різні проекти:

Кількість чорновиків в цьому блозі зменшилась від 40 до 10, і вони тепер навіть влізають на одну сторінку. Надалі постараюсь зробити ще менше, бо деякі з них висять неопублікованими з 2011 року.

А ще мені шкода що я іноді недостатньо швидко оцифровую деякі документи. Як наприклад екскурсію Франківськом, яку я написав в блокноті ще в березні 2013-го, я вже загубив. А вона могла б знадобитись ще й цього року. Треба доробити в цифровому форматі, може ще комусь знадобиться.

Також цього року я зрозумів що я таки людина, і не зможу зробити все що хочу, тому що завжди знайдеться якась непередбачувана справа, хвороба чи ще щось. Тому треба вибирати.

З глобальних планів минулого року вдалось:

  • Побувати в Карпатах. Дякую danbst за компанію. Цього року повторимо?
  • Зробити польську візу “На закупи”. Поїхав подивитись на наших братів від Сяну, і за Сяном. Перемишль – миле галицьке містечко, шкода що за кордоном. Жешув теж чудове. Тиждень перед тим по дві години на день вчив польську мову по Пімслеру, тепер можу сказати “Пан, хтєв би сі напіць хербати.”, або “Пшепрошам, ґде тутай єст улІца Пєнкна”? Але все ще не можу зрозуміти всі слова пісні Takie Tango групи Budka Suflera. Ну але то таке. Головне що тепер знаю що така пісня є.
  • З Powershell ок, Zope і Scala в плани не входили але я все одно дуже задоволений.
  • Не встиг до кінця виконати переклад Git знизу вверх, але то дрібниця, цього року буде. Цього року мої плани більш реальні, бо я кладу точніші часові оцінки.

Окрім цього, до моїх заслуг не входить, але все ж цікавим досвідом було побувати в Будапешті, що було моєю першою закордонною поїздкою. Будапешт гарний. Це як Львів розміром з Київ. 🙂 А ще їм дуже пощастило мати джерела з яких тече кип’яток. Басейн під відкритим небом при 8 градусах тепла – це щось. Дякую тій що була присутня.

Також цього року я намочив ноги в Середземному морі, що теж не моя заслуга (дякую тій чия), і навчився таки плавати – що цілком моя. Тобто я таки зрозумів що якщо опустити голову в воду повністю, то вода створює набагато менший опір. Треба буде в Львові походити в басейн ще потренуватись. А ще вперше на практиці використав німецьку. Багато турків розуміють її чи не краще за англійську. І політав літаком. Юхухху! Це правда навіть гірше ніж їздити автобусом, але “Земля в ілюмінаторі” того варта.

Тепер обов’язкова частина ретроспективи – що можна робити краще цього року?

  • Щоб робити якісь висновки чи навіть планувати щось наперед, треба мати якісь дані. Треба вести більше записів про те що й чому робиш. Варто ретельніше вести щоденник і канбан дошку.
  • Вчити щось щодня по годині ефективніше ніж 5 годин в кінці тижня. Дякую курсу Learning how to learn. Дозволяє уникнути блокерів. Також на роботі варто сидіти довше, лише коли знаєш що і як робиш. Інакше – йди спати, розв’язок за сніданком прийде або присниться.
  • Я допомав родичам переносити меблі, і зрозумів що й мені варто б зменшити кількість речей які маю. Бо половиною з них не користуюсь взагалі.
  • Якщо буду їхати за кордон (хочу в Відень), варто буде все таки на кауч-серфінгу собі компанію знайти. Архітектура архітектурою, але найкраще що є в подорожах – це люди яких ти зустрічаєш.
  • Треба частіше питати себе чи те що ти робиш – те що ти справді хочеш робити, чи просто те що ти звик робити, і все розвернеться туди куди потрібно.
  • І частіше малювати карту
Written by bunyk

Січень 7, 2015 at 15:10

Оприлюднено в Нещоденник

Tagged with , ,

Відповідей: 8

Subscribe to comments with RSS.

  1. «Git знизу вверх» — брр, буквальність перекладу убила сенс. Краще б щось типу «Git з основ», «git із самого початку».

    dmytrish

    Січень 7, 2015 at 17:30

  2. Юзаю Trello, уже звик – а тут бачу Kanbanflow. Пішли вагання) трелло зручно, а канбанфлов є помадоро…

    Nemo

    Січень 12, 2015 at 11:53

    • Ну, kanbanflow має майже ідентичний до Trello інтерфейс. Принаймі я не користувався в Trello чимось таким чим не користувався би в Kanbanflow.

      bunyk

      Січень 23, 2015 at 21:39

  3. А де у вас почитати про організацію оцифрованих документів на диску, якщо є?

    H_Anna

    Січень 31, 2015 at 18:08

    • Та ніде, я оцифровані документи на диску майже не тримаю. Переважно google drive, публікації тут, вікіпідручник/вікіпедія, github.

      bunyk

      Лютий 1, 2015 at 12:53

  4. […] нараховано 17550 хвилин роботи (і не тільки на роботі), минулого року було 7350, тому за рік виходить 10200. Що менше, бо користувався […]


Залишити відповідь

