Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Стратегії гри в життя

with 7 comments

Частини статті “Життя це гра, а це ваш підручник зі стратегії”, які передруковуються без дозволу з восьмого номеру журналу “Князь Ігор”. Всю статтю та багато інших ви знайдете в журналі за наданим посиланням.

Основи

Ви можете не здогадуватися, але справжнє життя є грою жанру стратегія. Є кілька веселих міні-ігор, як-от танці, керування автомобілем, біг і секс, але ключем до перемоги є просто розпорядження вашими ресурсами.

Найважливіше, успішні гравці вкладають свій час у правильні речі. Пізніше у гру вступають гроші, але вашим найвищим пріоритетом завжди повинне бути уміння керувати вашим часом.

Молодість

Як у молодого гравця, у вас буде багато часу та енергії, але майже не буде досвіду. Ви дізнаєтеся, що більшість речей, як-от найкращі роботи, майно і партнери, закриті від вас, доки ви їх не досягнете.

Це час, щоб швидко підвищувати рівень ваших навичок. Ви більше ніколи не матимете стільки часу й енергії знову.

Тепер, коли ви граєте правильно, вашим найвищим пріоритетом є розподіляти свій час якнайкраще. Кожна маленька річ впливає на ваш стан і ваші навички:
skills

Це може виглядати просто, але проблема в тому, що ви не завжди знатимете, які завдання вибирати, і ваше тіло
не завжди слухатиметься ваших наказів. Спробуймо це змінити.

Як слухатися власних наказів

Багато гравців помічають, що коли вони обирають щось зробити (наприклад, сходити до спортзалу), їхнє тіло ціл-
ковито їх ігнорує.

Це не збій програми. Всі мають стан, який ви не можете одразу побачити, але який виглядає приблизно так:

hp_ep_wp

Коли падає рівень одного з ваших показників, ваше тіло не слухатиметься ваших власних розпоряджень, доки ви
не задовольните свої потреби
. Спробуйте вчитися, коли ви голодні й виснажені, і ви побачите, як ваша увага перемкнеться на Tвіттер.

Рівень вашої сили волі є особливо важливим. Сила волі падає з плином дня і є частково відновлювальною через їжу і повністю відновлювальною через хороший нічний сон. Коли ваша сила волі слабка, ви можете робити тільки ті речі, які справді хочете.

Кожне рішення, яке ви приймаєте, коштує певну кількість сили волі, а рішення, де ви повинні відкинути привабливий варіант заради менш бажаного (наприклад, зайнятися зарядкою замість дивитися телевізор), потребують справді
багато сили волі.

Є кілька різних трюків, як утримувати свого персонажа в покорі:

  1. Підтримуйте свої показники на високому рівні. Якщо ви голодні, виснажені або повністю позбавлені радості, ваша сила волі виснажиться. Впевніться, що ви постійно піклуєтеся про себе.
  2. Не вимагайте від себе занадто багато сили волі за один день. Розподіліть ваші найбільш вимогливі до сили волі завдання на кілька днів і перемішайте їх з менш вимогливими.
  3. Спробуйте виконати найважливіші завдання першими. Це робить інші завдання більш складними, але підвищує ймовірність виконання вашого найважливішого завдання.
  4. Зменшіть потребу у використанні сили волі через обмеження вибору. Якщо ви працюєте на комп’ютері, який має доступ до Фейсбуку, вам потрібно більше сили волі, оскільки ви постійно обираєте складніше завдання над легшим. Усуньте такі чинники.

Ключова частина гри – це балансування ваших конкурентних пріоритетів зі станом вашого тіла. Просто не давайте собі “рухатись на автопілоті”, інакше ви ніколи нічого не зробите до кінця.

Вибір правильних завдань

Вибір правильних завдань у правильний час є найбільшою частиною гри. Деякі задачі впливають на ваш стан, інші – на ваші навички.

Ви повинні приділяти час речам, що підтримують здоровий стан, як їжа та сон, щоб підтримувати вашу силу волі на високому рівні. А потім вам потрібно розвивати ваші навички з тим, що залишилося.

Деякі навички є ціннішими за інші. Справді вдалі можуть відкрити цілі нові шляхи, як от знання мов, а інші не дають нічого нового, як набивання м’яча коліном.

Подальше життя

Ваші можливості змінюються з плином гри. Одруження та діти зменшать ваш час та енергію і відкриють шлях більш випадковим елементам гри (“Термінова зміна памперса!”). Це робить ваш швидкий розвиток важчим.

Старші персонажі зазвичай мають більше навичок, ресурсів і досвіду, що відкривають нові квести, які раніше були недоступними, як “володіння будинком” або “написання (хорошого) роману”.

Усі гравці помирають після 29 000 днів або 80 років. Якщо у вас хороші показники і навички, ви можете протриматися трохи довше. І чіт-коду, щоб це збільшити, немає.

На початку гри ви не маєте влади над тим, хто ви і яке у вас оточення. Наприкінці гри це знову стає так. Ваші попередні рішення докорінно формують те, де ви закінчите і чи ви будете щасливими, здоровими, задоволеними. У ваші останні дні ви можете зробити для цього набагато менше.

Ось чому ваша стратегія є важливою. Тому що поки більшість з нас зрозуміють життя, ми вже витратимо занадто багато хорошого в ньому.

А тепер вам було б краще почати грати.


© Oliver Emberton 2014 Переклад із англійської – Марта Холодило, редагування моє.

Advertisements

Written by bunyk

Квітень 2, 2014 at 07:47

Відповідей: 7

Subscribe to comments with RSS.

  1. Дякую, шо лінк зробив 🙂

    Дмитро Прокопчук

    Квітень 2, 2014 at 16:31

    • Дякую за журнал, хоч я й не зовсім цільова аудиторія. І за те що в суд ще не подали. 🙂

      bunyk

      Квітень 2, 2014 at 22:22

  2. Ех, був би на смартфоні якийсь апп, із датчиками на тілі, який би все це по ігровому візуалізував. Особливо показники волі і скільки на яке рішення піде ресурсів. Це було б фантастично.

    свиноматка

    Квітень 2, 2014 at 21:54

    • Ага, і аби само викликало швидку якщо залишається лише 25% життя. 🙂

      Щодо енергії – є такий показник – глікемія. І є портативні сенсори глікемії.

      Щодо сили волі та прикидування потреб в ній – то індивідуально і залежить від того які нервові зв’язки в людині добре розвинуті а якій ще слабкі.

      bunyk

      Квітень 2, 2014 at 22:30

  3. > вам потрібно більше сили волі, оскільки ви постійно обираєте складніше завдання над легшим

    Если это допущение верно, то получается, чтоб сэкономить силу воли, надо или избавиться от необходимости выбирать (т.е. лишиться свободы), или сделать все задания одинаково сложными/легкими 🙂

    AntonK

    Квітень 5, 2014 at 15:52

    • Перший варіант працює з армією і т.п. Другий важко втілити, тому що майже не існує настільки простих задач як поспати. 🙂

      Ну і силу волі не треба економити, треба намагатись зробити максимум задач з наявною.

      bunyk

      Квітень 7, 2014 at 14:59


Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: