Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Чому нам потрібна Європа?

with 14 comments

Це дуже важливо розуміти. Щоб можна було пояснити навіть своїй бабусі, яка інтернетом не користується. Щоб розуміти що підписання угоди про асоціацію це не кінцева ціль. І щоб відрізняти політиків демагогів, від тих політиків які справді знають що треба змінити. І щоб вас можна було просто відрізнити від людити яка відстоює СВОЮ позицію, і людини яка прийшла тому що платять, чи тому що всі прийшли.

Мою думку не можна вважати аж такою вже авторитетною, тому що я в Європі ще не був. Проте наступного року побуваю обов’язково. Поки що, я почав свою приватну євроінтеграцію, двома способами:

Продовжую вчити англійську й німецьку. Якось був думав тимчасово забити на німецьку, тому що проходжу насичений курс англійської, але на пошту прийшло повідомлення що SoftServe Language School з 25-го листопада починає курс рівня A1, а я вирішив не пропускати цей шанс. Думаю мені буде не важко, бо на A1 я вже точно знаю.

І друге, чи скоріше перше – я нарешті почав брати активну участь у русі CouchSurfing, надавши притулок вже трьом полякам і потусувавшись на вихідних з енною кількістю інших. Виявляється Польща – така сама країна як наша, мінус одна проблема – незважаючи на всілякі поділи які були в її історії, вона єдина. І там відсутня російська мова. Хоча російську вони розуміють, і щодо неї мають дві думки. Каті російська подобається більше ніж англійська бо слова і граматика схожі, тому вчити легше. Артем сказав що багато хто з поляків російську терпіти не може через напружені стосунки цих двох держав (я ж кажу що Польща дуже схожа на Україну).

Відрізніть на фото українця. :)

Відрізніть на фото українця. 🙂 (інші фото)

Мовний бар’єр просто ламається навіть англійською. Коли нам надоїло цілий день говорити англійською, ми перейшли на польску і українську. Jezyk polski nie jest trudny, gdy nie mowic szybko. Ну й українську поляки теж розуміють. Просто вони її рідше чули, як і ми польську.

Артем – вивчає міжнародні відносини, і вирушив в подорож автостопом з Любліна кудись в Грузію, через Україну, Молдову, придністровську республіку, і всілякі кавказькі держави. Планована тривалість подорожі – шість тижнів. Я питав чи в нього канікули. Він сказав що до сесії повернеться, все одно те що його вчать в університеті йому не дуже потрібне. Коли я запитав що він робитиме після закінчення університету, він сказав що казатиме “вільна каса”, тому що в Польщі нема перспектив. Звісно, деякі випускники міжнародних відносин стають дипломатами, але таких абсолютна меншість. Катя – архітектор, і Маріуш – економіст теж дещо песимістичні.

Поляки заздрять мені тому що я живу без батьків. Коли я сказав скільки я трачу на оренду, Маріуш сказав що 750 злотих то не так вже й багато як для них, а Артем – що за такі гроші я взагалі можу винаймати квартиру навіть в центрі Кракова. При цьому в Артема айфон якоїсь там моделі, а в Маріуша – старезна Нокіа. Вони заздрять мені тому що на ринку праці повсюди у світі дефіцит інженерів, тому я можу працювати де захочу.

Вони питали мене що я думаю про угоду про асоціацію. Я казав що було б круто, але в Україні це мало що дасть, показав на тротуар і сказав що німці все одно не прийдуть просто так латати ями. Мені сказали що насправді німці дали полякам досить грошей аби закатати в асфальт всю Польщу. Але завдяки корупції вони полатали лише основні магістралі. Deutschland – gut gemacht! Ну а поляків я розумію, вони ж як ми, тільки далі від Росії і ближче до Німеччини.

Коли я виклав Маріушу свою ідею подолання корупції, завдяки абсолютній прозорості електронного врядування, він сказав що за неї ніхто ніколи не проголосує, тому що тоді з бюджету красти буде дуже важко.

Таким чином, навіть якщо угоду про асоціацію підпишуть, ми не станемо багаті, тому що не думаємо як німці, а думаємо як поляки. Але дещо це все таки дасть, і німці таки можуть мати свій інтерес в тому аби будувати в Україні дороги, і щоб зрозуміти їх мотивацію, спершу треба зрозуміти що дозволяє мені оце написати, а вам – читати.

Пишу я цей текст на персональному комп’ютері Lenovo Thinkpad, технологічному диву, яким користуються навіть на міжнародній космічній станції. Пишу я це в текстовому редакторі на операційній системі над створенням яких працювали десятки тисяч людей зі всього світу. Добровільно. Але мене зараз потягне пояснювати мотивацію яка стоїть за тим чому програмісти так багато працюють безкоштовно, тому спростимо нашу модель.

Нехай, щоб написати все це, і донести до вас, мені потрібен не текстовий редактор, сервери і кілометри проводів та супутники на орбіті, а олівець. Простий сірий олівець за допомогою якого можна опублікувати щось наприклад на стіні львівської ратуші. 🙂

Як мені його дістати? Достатньо купити. Чому я купую олівець, а не роблю його сам? Це ж не комп’ютер якийсь, це звичайний простенький олівець. Але виявляється що ніхто на світі вміє робити олівці. Про олівець написана ціла історія, і ви повинні її зараз прочитати.

Ця історія пояснює як торгівля створює багатство. Якщо без торгівлі ми не можемо створити такий простий інструмент як олівець, то яким чином зможемо створити всі чудові машини які збільшують продуктивність праці кожного з нас на порядки? Ніяк.

Яким чином вільна торгівля з євросоюзом зробить нас багатшими? Так, в євросоюзу продуктивність праці більша, тому потік дешевих товарів звідти на перших порах позбавить багатьох людей роботи. Але якщо ці люди створюють гірший продукт за більшу ціну, то купуючи його ви займаєтесь благодійністю. Якби ви припинили це робити – ці люди можливо знайшли б собі заняття більш корисне і загальний добробут суспільства зріс би…

Звичайно так само й при торгівлі з Росією, як і Росії з нами. Вводячи всілякі ембарго на своєму кордоні, вони шкодять не лише нам, а й їм.

Якщо ви все ж соціаліст і вважаєте що краще бути бідними але рівними, то вам все одно краще продемонструвати свою підтримку протесту, тому що євросоюз дуже серйозно ставиться до соціальних політик це раз, і два – світ повинен знати що українці за Януковича не голосували. Чим більше людей буде активно показувати що вони проти – тим важче владі потім буде зімітувати “чесні вибори”.

Written by bunyk

Листопад 23, 2013 at 14:17

Оприлюднено в Нещоденник

Tagged with ,

Відповідей: 14

Subscribe to comments with RSS.

  1. “Jezyk polski nie jest trudny, gdy nie mowic szybko” – це 100% 🙂 Я завжди коли з поялками розмовляю просто прошу говорити їх повільніше і все стає зрозумло. Вони українську розуміють також.

    Sergii Gulenok (@ashenwolf)

    Листопад 23, 2013 at 14:35

  2. Не так вже й просто буде потрапити в Грузію через Росію 🙂

    Леонід

    Листопад 23, 2013 at 15:46

  3. Я года 4 назад был в Европе. Точнее, в Бельгии. И могу сориентировать по тогдашним ценам.
    Итак:
    а) сок апельсиновый, 1л, тетрабрик (в магазине-забегаловке) – 2.5 евро.
    б) проезд в автобусе (по городу) – 0.80 евро (если покупаешь проездной на 10 поездок в автомате) или 1.5 евро (если покупаешь билетик у водителя).
    в) пиво, 0.5л, в бутылке (в магазине-забегаловке) – 2-3 евро (не помню точно цену, но сортов пива там было на порядок больше, чем видов сока).
    Соответственно, твоё предположение о потоке дешевых товаров из ЕС мне кажется весьма странным… ну, разве что это будет роутинг из Китая или спец.продукты для “стран третьего мира” 🙂
    Скорее, будет наоборот: Украине установят лимиты поставки товаров в ЕС (допустим, повыше теперешних), чтобы защититься от демпинга, поскольку наши низкие цены обусловлены дешевой местной рабочей силой, от которой в ЕС тоже захотят отгородиться…
    Предположу, что 80+% населения Украины не имеют ни малейшего представления, что именно принесёт “ассоциация с ЕС”, ибо, как всегда, читать “исходники” лень, да и знаний не хватает 🙂
    Если кратко, нашим вождям панибратство с ЕС интересно, поскольку это положительно влияет на кредитный рейтинг Украины – для внешних займов это выгоднее, да и МВФ авось деньжат подкинет, ибо злато в казне оскудело. Но с другой стороны, Украина плотно сидит на российском газе, к которому в нагрузку прилагается Таёжный союз. В общем, наблюдаем очередную серию из эпопеи “Как усидеть одной Ж. на двух стульях” – пора брать попкорн и занимать места в первом ряду… 😉

    AntonK

    Листопад 24, 2013 at 22:34

    • Бельгия не показатель, в Германии цены на продукты сравнимы с украинскими.

      alexyakushev

      Листопад 25, 2013 at 01:23

      • Думаю, Вы правы.
        Я быстренько порылся по некоторым сайтам крупных европейских магазинов: что в Бельгии, что в Германии цены сопоставимы с украинскими (+-10%). Ни заниженных , ни завышенных цен я насвскидку не заметил. Впрочем в Инет выставляют акционные цены (такое и у нас практикуют), что не является поводом для выводов.
        Если Вам там видно лучше, подскажите, что в Германии стоит существенно дешевле, чем в Украине?

        AntonK

        Листопад 25, 2013 at 21:26

        • К сожалению, много про Германию рассказать не могу, был там лишь пару дней проездом. Я в данный момент нахожусь в Норвегии, так здесь цены просто запредельно высокие. В Германии, что успел заметить, очень дешевый сыр. 125-граммовый пакетик моцареллы стоит 40 евроцентов. Коробка филадельфии 175гр – 80 евроцентов. Всяческие бри и камамберы по 5 евро килограм.

          Остальные цены, как показалось, совпадают с украинскими.

          alexyakushev

          Листопад 25, 2013 at 21:34

        • Если Вам там видно лучше, подскажите, что в Германии стоит существенно дешевле, чем в Украине?

          BMW 🙂

          Експорт наших товарів в Європу обмежать хоча б тому що в нас коли корову доять, їй навіть хвоста не прив’язують, а вона ним активно мух відганяє. А в ідеалі, перед тим як її доїти, треба помити і її і підлогу навколо неї.

          Щодо кредитів МВФ – то так, тут цілком погоджуюсь.

          bunyk

          Листопад 26, 2013 at 16:54

    • Приєднуюсь до того, що Бельгія – далеко не показник. Я там буваю кілька разів на рік і ціни там дійсно більші ніж, наприклад, в Австрії чи Чехії. Плюс деякі товари там-таки дешевші. Те семе пиво за 2-3 євро у нас продаєтсья за 40-50 грн. і по смаку воно не порінюване просто з 99% українського. Також там в 1.2-2 рази дешевший сир (як всякі “брі”, так навіть “маскарпоне” виготовлений в Італії). Хоча в Німеччині він дійсно ще дешевший, але не впевнений що смакує так само 🙂

      Sergii Gulenok (@ashenwolf)

      Листопад 27, 2013 at 21:28

    • А проїзд там вже подорожчав – тепер 10 євро за проїзний на 10 поїздок (два роки тому був 9), але якщо брати прохзний на місяць і більше, то там вже не настільки велика різниця (принаймні не порядок), а транспорт там все ж поприємніше буде (хоча теж часто не зовсім по графіку їздить 🙂 ).

      Sergii Gulenok (@ashenwolf)

      Листопад 27, 2013 at 21:33

  4. “Поки що, я почав свою приватну євроінтеграцію,”(с)
    …………..

    І що, навіть не зважаєш на постанову уряду?! Ай, яй, яй!
    Насправді, це і є дійсно справжній, реальний, а не декларативний спосіб інтеграції!

    V.D.

    Листопад 25, 2013 at 19:31

  5. […] Отримати закордонний паспорт (Є!) і вибратись кудись на захід подивитись чому німці такі німці і чим українці відрізняються. Бажано, якось подешевше, і з пригодами на свою дупу. Можливо використавши Pasporta Servo чи аналоги цієї служби. (Зареєструвався на CouchSurfing, приймав гостей, їздити ще не ….) […]


Залишити відповідь

