Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Любіть Україну

with 10 comments

Як сонце любіть…

Хоча, з сонцем все простіше. Сонце мене гріє, гріє цю планету створюючи на ній життя і не потребує нічого натомість.

З Україною стосунки набагато складніші.

Колись люди любили землю. Що й логічно, якщо врахувати що мій дід наприклад все своє життя пропрацював на землі, і останні 23 роки на своїй власній. І навіть вніс свій невеликий вклад в розвал тюрми народів. Як і його тато, і як і мій тато. Мій прадід Олекса, зокрема, працював на певній ділянці львівської залізниці. З’явилась радянська влада, і захотіла послати його працювати десь далеко на сході (на транс-сибірській магістралі здається). Прадід Олекса, натомість, послав радянську владу кудись далеко на Йух. Після чого ховався від міліції, яка шукала його за саботаж… Дідо нічим героїчним, окрім співання повстанських пісень зі своїм товаришем, під час повернення з весілля, вночі, їдучи возом і пустивши коней чвалом. Наступного ранку відповідні органи вже випитували по селу хто де бачив бандерівців. А ще, колись по моєму діду стріляли, коли він просто йшов вночі полем з ліхтариком… Треба буде напевне якось записати побільше його історій…

Таким чином, мій дідо любить землю. Тому що вона йому належить. В мене землі нема, може колись буде, тоді любитиму. Але враховуючи те, що відколи закінчив школу я вже тричі змінив місце проживання, до землі я не настільки прив’язаний. І зараз працюю в розподіленій команді, регулярно спілкуючись з людьми з того боку океану. Світ став глобалізованішим. Міста в яких я живу мені більш-менш подобаються. В них гарні вулиці. Так, на цих вулицях не завжди чисто, але це пов’язано з тим що по цих вулицях ходять люди.

І от про людей варто поговорити. Тому що коли кажуть “Любіть Україну”, то напевне їх і мають на увазі, чи не так? Я напевне люблю Україну, хоча б тому що тут живуть всі мої друзі. І хоча деякі з них зараз живуть на Тайвані, деякі збираються поїхати жити на Хонсю, але познайомився я з ними саме тут.

З тої самої причини я люблю і кубик КНУ (а також фізфак, біофак, спорткомплекс, взагалі ввесь КНУ і ще додатково НАУКМА). Хоча незважаючи на те як я люблю свій КНУ, я так і залишився при думці, що якщо це найкращий університет країни, тоді справи з освітою в нашій країні досить сумні.

Але крім моїх друзів я постійно змушений взаємодіяти з іншими людьми. Спершу поговоримо про уряд. З урядом напряму я не взаємодію, але постійно стикаюсь з проблемами які він мені створює. Зокрема з дурними обмеженнями банківських операцій і дурними законами про захист персональних даних. Україну було набагато легше любити коли мене від уряду захищали батьки.

При цьому, я підраховував що уряд мені коштує набагато дешевше ніж іншим громадянам. Я сплачую 5% податку на доходи і 20% податку на додану вартість. Це виходить 0.95 * 0.8 = 0.76, тобто 24 гривні з кожної сотні. Ще я повинен фіксовану купу грошей сплачувати в пенсійний фонд, але вже нехай, припустимо що я їх вкладаю і вони їх мені колись віддаватимуть. Ще мені знаючі люди розповідали про хитрі трюки з національним банком і державним казначейством, за допомогою яких держава може забрати в населення ще більше грошей, але я їх не дуже зрозумів. Дехто підрахував що взагалі то, більше половини того що ви заробляєте, ви віддаєте державі:

Ви задоволені тим як держава вашими грошима розпоряджається? Риторичне питання. Навіть якщо припустити що з цих грошей крадуть лише 10%, а я чомусь не сумніваюсь що набагато більше, це все одно більше ніж податок на прибуток.

Чи можна нам якось отримати дешевших держслужбовців? Нові вибори? Неа, будь-яка влада, навіть найчесніша споживає бюджет настільки що ще й дефіцит залишається, і державний борг росте. Щоб справді жити краще, треба платити менше податків, тоді держслужбовці потрохи почнуть змінювати професію і займатись чимось корисним. Коли держава не матиме грошей, управлінням нею нарешті займуться ті, кому ці гроші не потрібні.

А зараз, коли я чую заяви нашого міністра що:

Ми робимо акцент на соціальній політиці, планомірно збільшуючи розміри соціальних виплат.

Я згадую собі оцю картинку з життя Львова:

Бомж "Дайте на бухло" не грає на балалайці, він просто перекривлює справжніх музикантів позаду.

Бомж “Дайте на бухло” не грає на балалайці, він просто перекривлює справжніх музикантів позаду.

На відміну від наших бюджетників, цього бомжа можна принаймі поважати за те що може прямо і чесно заявити про свої потреби. І все одно грошей я йому не дам, тому що він виглядає цілком здатним на бухло заробити, і якби навіть був не здатним заробити, все одно без бухла можна прожити.

Уряд я поважаю трохи менше персонажа з фотографії, але гроші йому даю, аби по мене не прислали міліцію з претензіями. Хоча в майбутньому старатимусь платити поменше податків.

Я навіть знаю два законні способи як платити менше податків:

  1. Виїхати працювати і жити в іншу країну.
  2. Якщо вам не потрібно годувати сім’ю і дітей – працювати менше. Решту часу віддавати саморозвитку, вікіпедії і вільному програмному забезпеченню. Або ще якійсь суспільнокорисній діяльності. Головне, аби відсотки від результатів цієї діяльності не пішли комусь на бухло.

Якось пізніше напишу що, на мою думку, повинен робити ідеальний уряд і законодавча влада. В двох словах – мінімізувати розмір спільної власності та кількість законів для врегулювання її використання.

Written by bunyk

Серпень 25, 2013 at 01:08

Оприлюднено в Всяке

Tagged with , ,

Відповідей: 10

Subscribe to comments with RSS.

  1. С прошедшим праздником (хотя я так и не понял, является ли 24-е августа для тебя праздником?).
    Действительно, сложно любить Украину, когда вспоминаешь про отношение к обычным людям со стороны чиновников; 20-летних девочек, которые на джипах ездят по тратуару и при этом сигналят пешеходам; преподов, которые говорят, что Дейкстра работает за O(N^3) или что коровы – главная причина озоновых дыр… T_T; и еще много чего… Напиши, что по-твоему будет в Украине, если все уедут? Все мои друзья со способностями в своей области выше среднего или улетели куда-то или планируют сделать это в ближайшие 2-3 года. Кто останется? Что будет с Украиной? Есть ли смысл улететь на 5-10 лет, а потом вернуться?

    jtimv

    Серпень 25, 2013 at 02:09

    • Якщо запитання “чи є 24 серпня для мене святом” означає “Чи вважаю я що незалежність – це добре”, то безсумнівно так.

      коровы – главная причина озоновых дыр

      О, ти теж ходив на екологію! Але незважаючи на наявність цього предмету, чи присутність Олени Вікторівни в гуртожитку – кубик і його гуртожиток – місця в яких не шкода провести 5 років свого життя.

      Що буде в Україні якщо всі здібніші люди виїдуть? Думаю ті хто залишаться ризикують життям і здоров’ям. Але в цьому ж і є сенс еволюції – аби особин, з яких користі менше, ставало менше. Чи є сенс вилетіти на 5 років? Я боюсь аби цього не було мало.

      bunyk

      Серпень 25, 2013 at 12:32

  2. а ще можна не забувати дідівські традиції і вдатися до подвійної бугалтерії. Чому не взяти і не віддавати державі саме стільки, скільки вона заслужила на твою думку?

    на Україні я задихався від незчисленної кількості перешкод на шляху самореалізації. І знаєш що я дуже чітко зрозумів за 14 місяців життя закордоном: відрив від географічної території твого місця народження, від території на якій в тебе вросли спогади дитинства і юності – це відрив від життєвої мотивації.
    Приведу аналогію: навіщо грати у дуже складну гру, яка сильно подобається – якщо можна поставити інший диск(іншу країну), де гра набагато легша.

    Ти прокидаєшся зранку і відчуваєш що у тебе не встає на дерзання життя, на нові звершення і проекти. Не встає на те, щоб робити місце і людей, де ти живеш – КРАЩИМ. Бо відчуваєш, що справжнє твоє місце залишилося десь ТАМ,

    свиноматка

    Вересень 1, 2013 at 15:16

    • а ще можна не забувати дідівські традиції і вдатися до подвійної бугалтерії. Чому не взяти і не віддавати державі саме стільки, скільки вона заслужила на твою думку?

      Бо мене цього не вчили, а я сам – ще не навчився. 🙂

      Щодо місця і людей – можливо теж так, просто я ще ніколи не був за кордоном. А щодо проектів – в мене постійне відчуття що все важливе що я роблю – не прив’язане до географічних координат, і знаходиться десь в доменній зоні .org.

      А взагалі – дякую за коментар, якогось такого коментаря мені було дуже потрібно. Хоча я також очікував що мій блог читають хоч якісь націоналісти та податківці. 🙂

      bunyk

      Вересень 2, 2013 at 06:59

    • Дуже цікава і незвична позиція. Респект. Сам якраз не дуже прагну їхати закордон саме тому, що плекаю надії зробити краще тут.

      Sergii Gulenok (@ashenwolf)

      Вересень 2, 2013 at 13:55

  3. “Навіть якщо припустити що з цих грошей крадуть лише 10%, а я чомусь не сумніваюсь що набагато більше, це все одно більше ніж податок на прибуток”(с)
    ……………………..

    З початку слід визначитися із “крадуть”, бо це насправді може означати будь що, від банальної справді крадіжки, до просто безмежних можливостей у способі використання наданих бюджетом коштів. По друге, “я чомусь не сумніваюсь” це ще не доказ.
    Що стосується “виїхати”, то це не в останню чергу можливе саме через існування “націоналістів/націй/держав”. Як би світ був однорідним(космополітичним) і в ньому насправді наприклад утворилося би домінування якого не будь схибнутого псевдо-месіанського тоталітаризму, то фізична зміна географічного розташування по перше була би вкрай складною, а по друге, не мала би сенсу.
    Отже, батьківщина це об’єктивна реальність, спільнота людей об’єднаних певним культурним кодом, що зумовлений багатьма причинами. Ставитися до неї треба як до даності, що одначе зовсім не означає, про необхідність миритися із вадами цієї даності.
    Ну, а виїхати справді, можна, чому ні!? Зрештою, це і зветься життя – відповідальність за наші вчинки…лежить саме на кожному із нас.

    V.D.

    Вересень 5, 2013 at 08:31

    • Щодо “крадуть”, розумійте тут як “неефективно використовують”.

      “я чомусь не сумніваюсь” це ще не доказ. Звичайно. Але я не бачу потреби щось доводити.

      Світ може бути неоднорідним і без держав. Як наприклад в Diamond Age Ніла Стівенсона.

      Щодо виїхати – ви занадто концентруєтесь на цьому варіанті. Головне що я хотів сказати в цьому пості – треба побільше займатись діяльністю яка не оподатковується. Наприклад писати в вікіпедію.

      І той факт що велика частка найкваліфікованіших редакторів вікіпедії знаходяться десь в Британії, Германії, в Японії і на Криті теж варто сприймати як об’єктивну реальність.

      bunyk

      Вересень 9, 2013 at 17:49

      • “Але я не бачу потреби щось доводити. “(с)
        ………………………

        Можна нічого і не доводити проте, чим точнішим/повнішим є розуміння проблеми, тим ефективнішим може бути запропоноване її вирішення.

        V.D.

        Вересень 25, 2013 at 04:07

  4. […] аж так страшенно сильно не відстане. Ну й я вже казав платити податків треба менше, але звісно говорити – це одне, а їсти менше – це […]

  5. […] б тому що там людина яку я давно не бачив, і яка теж не знає що з цією країною буде далі. Сподіваюсь обоє ми залишимось живими та здоровими і […]


Залишити відповідь

