Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Дим і кров

with 8 comments

Сьогодні мав задоволення відвідати дороге лазерне шоу яке проводилось спеціально для мене, з повним ефектом присутності, хоча з моєї сторони все було видно не так гарно як хотілося б, бо екран стояв майже позаду мого крісла, але потім я знайшов кілька піратських роликів на YouTube, якими поділюсь звичайно. Ну й не буду довго тримати секрети, я ходив на операцію з виправлення викривленої носової перетинки.

Почала викривлятись вона напевне коли я ходив на бокс, або коли ходив в загальноосвітню школу. Або ще чомусь, не пам’ятаю чому.

Протюнінгувати свої повітрезабірники я хотів давно, тому що підозрював, що простуджуватись щоразу після того як прийде весна, а разом з нею і настрій почати готуватись до наступних літніх олімпійських ігор, – це не зовсім нормально. Дізнався я що в мене викривлена перетинка – коли прогулював роботу в модних київських клініках, і там при електрофорезі мені ніяк не могли нормально засунути електрод в ніздрю.

А ніздрі – це важливо. Ви гляньте наприклад на Феррарі:

320px-Ferrari_F40_in_IMS_parking_lot

Думаєте вона виглядає такою швидкою бо червона? Ні, вона виглядає швидкою, бо має багато повітрозабірників. 🙂 А якщо серйозно – то для того аби менше втомлюватись і загалом бути веселішим – потрібно не тільки правильно харчуватись, а й правильно дихати.

Мені пощастило мати знайомого йога, який поділився знанням про Неті. Неті, це коли йог бере чайник з теплою підсоленою кип’яченою (кип’яченою вам сказали, інакше в мозок залізе Naegleria fowleri, і буде їсти його поки ви не помрете. Ні, це не зомбі, це амеба), і починає заливати воду в одну ніздрю так аби вона виходила з іншої. Та що розказувати, коли можна показати:

Jalaneti

Але логіка та отоларингологи підказувала мені що лазери – це куди крутіше за воду, вода перетинки не вирівнює і я таки зважився.

Тепер єдине про що жалкую – що не зробив цього ще взимку. Але взимку я намагався заплатити податки, подати декларацію, вивчити німецьку, лікував печінку на стаціонарі. Коротше кажучи, відмазок – море. Але я перейду до суті. До крові і диму, тому далі вагітним та вразливим читати не раджу.

Наркоз місцевий, ввели його в ніс за допомогою промоченої шматки, яку тримали в моєму носі хвилин 10. Це не найгірше, хоча я страшенно не люблю коли в носі є щось зайве. Лікар казав “Дивись як в твоєму носі багато поміщається, а після операції поміщатиметься ще більше”. І справді, під час операції витягнув з кожної ніздрі немалу тріску, не то хрящ, не то кістку.

Потім я сів в крісло, лікар ще раз роздивився все камерою, зробив укол не то новокаїну, не то лідокаїну (ще одна анестезія і судиннозвужуюче).

А далі без зайвих зволікань “Лазер на 20!” і через кілька секунд я вже спостерігаю як з моєї ніздрі вириваються хмарки диму. Дим має характерний запах горілого білка, я ще здивувався що анестезія не вплинула на сприйняття запахів. Там в носі щось подиміло, потріщало, пошкварчало, далі лікар бере пласкогубці і починає за щось там тягти. Я чую тріск. Намагаюсь сидіти рівно, але лікар таки сильно шарпає.

Далі питання “З тобою все в порядку?”. Я: “Та ніби…”. “В обморок впасти не хочеш?” Я задумався, звернув увагу на те що в операційній темніше ніж зазвичай, мені душно і я ввесь мокрий, і відповів “Можливо.”

Всі інструменти зразу витягли, мені дали понюхати ватку з нашатирем, медсестра пропонувала води, хоча лікар казав що я обійдусь і такий обійшовся, лікар сказав зігнутись (кров як не дивно ще не капала), поклав руку мені на потилицю і сказав розігнутись. В мене не вийшло, він сказав “Борись зі мною”, я трохи понапружував хребет, і коли він дозволив розпрямитись в кімнаті таки посвітліло.

Потім мені ще одного разу давали нюхати спирт і після цього я зосередився не на тріску в голові, а на самому процесі операції і її, сподіваюсь позитивних, наслідках, і в кімнаті вже не темніло.

Хоча нагода ще була. Лікар витягнув лазер, сказав “Долото!” і засунув мені в ніс щось що не настільки нагадувало столярне долото якого я боявся, тому в мене майже вийшло розслабитись. Він щось тиснув ним, тиснув, а потім сказав “Бач, в тебе така товста кістка що лазер не бере, треба брати молоток” і попросив медсестру вдарити. “Сильніше! Ще! Ще! Ще сильніше!”. Молоток був більше схожим на викрутку з металевою рукояткою… Після цього знову пласкогубці, знову тріск, і з мого носа дістають якусь трісочку.

Відео операції з молотком я в інтернеті не знайшов, але ось, як на мене, не менш видовищне:

Далі лікар подивився на те що було позаду викривленої перетинки, сказав “О, та в тебе там ????????, зараз ми й це полікуємо, медсестра, лазер на 2” (я забув яку хворобу він назвав, бо ще був під враженням від молотка).

Далі з мого носа дим вроді не йшов, але щось таки шкварчало. Коли закінчили з лазером, лікар і медсестри скрутили з ватки тампон, натягнули на нього щось схоже на презерватив з дірочками (ті дірочки аж ніяк не допомагають мені зараз дихати), змастили якоюсь маззю (єдине що про неї пам’ятаю – одна молекула мазі втримує триста молекул води, здається для того аби кров не згорнулась), і засунули в кожну ніздрю.

Лікар перед цим ще сказав, ану подихай носом. Я подихав, він запитав як виходить, я сказав що непогано. Він сказав “отак і будеш дихати”. Я подумав що це він мені робить вказівку до певного етапу операції і спитав “Коли?”. Лікар відповів що через тиждень-два, і заткнув мені ніс тампонами. Сказали “прийдеш в четвер, знімемо”.

Тепер лежу, вчусь дихати, вчусь ковтати і вчусь говорити. Ніс свербить, чхнути не можу та й не маю права. Коли забуваюсь і закриваю рот при ковтанні – відчуваю як тампони втягуються всередину. Після цього з під них витікає трішки крові і лімфи. Лікар ще просив так не робити, але в мене не завжди виходить…

Ну, а ще, сподіваюсь тиждень таких страждань буде того вартим і я таки пізніше зможу висипатись краще, бігати швидше і думати більше…

А якщо ви теж не можете виспатись, постійно втомлені, часто простуджуєтесь, чхаєте, хропите, з носа часто йде кров – перевірте, можливо знайдеться причина яку можна усунути. Якщо ж ні – то щодо втоми, причина може бути в харчуванні, біохімічний аналіз крові може показати що вам наприклад варто відмовитись від алкоголю і можливо зробити ще щось. Ну і чим раніше виправляти проблему – тим дешевше вона обходиться. Це не тільки з комп’ютерами працює.

Written by bunyk

Травень 14, 2013 at 19:51

Оприлюднено в Нещоденник

Tagged with , ,

Відповідей: 8

Subscribe to comments with RSS.

  1. А де саме робили операцію?

    scream3

    Травень 14, 2013 at 20:37

  2. Я щось думав, що лазер, то так ніжно те долото називають)
    Здається, мені теж потрібна така процедура =(

    strange_v

    Травень 14, 2013 at 23:38

  3. Ого яка жесть

    Oleksandr Golovatyi

    Травень 15, 2013 at 00:50

    • Ах, згадав чому я це написав. Бо вважаю що нам пощастило жити в епоху лазерів, цифрових камер, рідкокристалічних моніторів та інтернету. А якби я народився років 50 тому, то напевне вже й помер би від якогось гаймориту.

      bunyk

      Травень 15, 2013 at 17:57

  4. […] (125 грн за один візит що тривав 10 хв) сказав що з операцією все вийшло зовсім непогано. Хронічний риніт в мене ще залишиться, тому що він в […]

  5. […] дієти та електромагнітних полів. Щодо впливу світла і свіжого повітря, я вже поінформований. Якщо знаєте якісь оглядові […]


Залишити відповідь

