Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Тактильна історія

with 9 comments

В кінці цього тиждня я нарешті зрозумів чому мені подобається працювати на роботі, і набагато менше вдома. І суть аж ніяк не в потужності машини що в мене на роботі. Суть в зручності.

HP Compaq 510

Спочатку трохи історії. Перший мій ноутбук, і моя перша любов – це HP Compaq 510. Не пам’ятаю що там всередині, але для Windows XP, і для Ubuntu 9.XX цілком ставало. Любив я його за корпус. Дуже надійний і приємний тачпад, який влитий в корпус так що його країв навіть не видно. Але можна намацати завдяки маленьким заглибленням. А також гарна клавіатура з великими, правильно розміщеними клавішами. На ньому я вперше в житті запустив Стаміну і навчився набирати з швидкістю 250 CPM. (Ну, це максимум. Середня в мене десь 150 CPM, на хорошій клавіатурі)

А ще в цього ноутбука дуже гарне і з виду надійне кріплення екрану. Тому я був дуже розчарований, коли по його екрану почали бігати білі смуги, а в ремонті попросили таку ціну за нову матрицю що я вирішив разом з нею купити і новий ноутбук. Кажуть не варто розкривати нотубук за кутик екрану, бо він дуже гнеться. Треба брати посередині. Ну, і не дозволяти нікому класти лікті і підпирати ними голову, там гарний пластик, але не залізобетонні балки.

Acer Aspire 5100

Так в мене з’явився Acer Aspire 5100. З того часу я ненавиджу Acer. Начинка там потужніна, що й зрозуміло, пройшли роки, закон Мура все ще в силі. Але. Якби я відремонтував HP Compaq, я б на нього пересів. Бо мені досить аби працював Vim і браузер. Решта – корпус. А корпус в цього Acera гавняний. На початку цього року я відмовився від ідеї носити його в сумці, тому що загубив вже занадто багато шурупчиків і почав боятись загубити HDD, тим більше що в корпусі навколо нього почала з’являтись підозріла тріщина. А ще я купив до нього мишку, бо ліва кнопка на тачпаді почала залипати, ну і потім – клавіатуру, аби підняти екран трошки вище, поставити далі, ну і основна причина – літом від лівої частини клавіатури можна отримати опік. Ага, під нею процесор, а температура поверхні градусів 60, не менше. Гудить поки що ніби тихо, чистити радіатор здаєтья не треба. Ах, ну і ще, кабель блока живлення в кількох місцях оголений. Про те як незручно розташовані виходи аудіо та мікрофона я взагалі мовчу, це не той комп’ютер з яким можна повалятись на ліжку. Клавіатура теж гавняна, але була б краща за ту з якої я зараз це набираю, якби не була така гаряча. Хоча хто придумав ставити кнопку євро, яка навіть не вводить символ євро над кнопкою “вліво”, я не розумію.

Потім я з цим комп’ютером прийшов на роботу, сказав що Vim там запускається і на ньому можна працювати. Технічний директор з мене трохи посміявся, і видав новенький чорний блискучий Hewlett-Packard Probook, я навіть не виясняв якої моделі. Я спочатку зрадів що це HP, але потім зрозумів що це не мій старий HP Compaq. По перше клавіатура з дуже маленьким ходом клавіш. Це погано. По друге, біля моєї улюбленої клавіші Backspace розташовується переключатель Wi-Fi, і тому я часто випадково виключав мережу. Через кілька днів мені надоїло, і я попросив спочатку клавіатуру, потім другий монітор, і тепер маю просто ідеальне робоче місце. Ну, може ще бракує третього монітора, але я поки що і в двох плутаюсь.

Logitech UltraX Premium Keyboard

Робоча клавіатура називається Logitech UltraX Premium Keyboard. І вона дуже гарна хоча б тим що повнорозмірна, курсорні не плутаються під руками, має кнопки керування плеєром, і найголовніше – приємно клацає. Хоча й не дуже голосно, але якраз пристойно для офісу в якому працюють і інші люди. Можете послухати. Якось я на неї щось розлив, і одразу відчув що деякі клавіші поводяться якось не так. Довелось розібрати і помити.

Ножницевий механізм

В чому секрет? В тому що вона використовує такий самий механізм як і HP Compaq (Acer Aspire теж подібний, але відчуття трохи гірші). Суть в тому що клавіші приєднані до двох пластикових рамок, які з’єднані між собою в вигляді ножниць (виглядає як на картинці зліва). Такий самий механім використовують в модних клавіатурах Apple. Крім Apple в мене на роботі ще люблять Kinesis, і Microsoft Natural Ergonomic. Якщо цікаво, можете ще прочитати оце обговорення. Там особливо цікаве посилання на історію про тунельний синдром. Після того як я його прочитав, як тільки відчую що нігті зачіпаються за клавіші (особливо відчутно в нижньому ряді) зразу біжу по ножниці. А секретарок з манікюром я взагалі не розумію.

Firtech FKM-33

Ну, і кілька місяців тому, я вирішив купити подібну. Тоді я ще не знав що UltraX Premium це не звичайна клавіатура, хоча й виглядає скромно. І що не будь-яка клавіатура краща за клавіатуру в ноутбуках Acer. Тому купив Firtech FKM-33. Внизу ще написано UKRINE. Made in china спеціально для нас. Коштувала вона менше 100 грн, тому не шкода буде викинути, або розібрати клавіші на якусь аплікацію. Розкладка в неї така сама. Але, механізм і відчуття цілковито інші. Вона просто скрипить. Тихенько звичайно, але під час довогої роботи це відчутно. Пальцям неприємно.

Механізм в Firtech

З того часу я коли заходжу в якийсь магазин з технікою – мацаю всі клавіатури які бачу. Але на жаль, всі клавіатури відчуваються як оця моя дешева, ціна впливає лише на всякі там вигнуті форми і додаткові індикатори з додатковими непотрібними клавішами. Одним словом нам продають лайно з свистілками і перділками. А скрипить воно через те що тертя велике, бо механізм виглядає так як зображено справа. Через це саме тертя зменшується швидкість руху. Але простота механізму спрощує виробництво, зменшує собівартість, і збільшує чиїсь прибутки. В ноутбуків справи не кращі, вони ще й тепер постійно зменшують хід клавіш, скоро взагалі напевне вони будуть нерухомими, тоді точно доведеться ремонтувати ноутбук куплений 6 років тому. Взагалі, можете почитати порівняння мембранних, ножницевих і механічних клавіатур тут. А можете не читати, далі я почну розповідати про механічні, і це найцікавіша частина цієї розповіді.

Ну, і так я якось в Франику пожалівся danbst на проблему того що хочу нормальну клавіатуру, таку як в мене на роботі, Данило сказав “Das keyboard?”. Я почав розказувати оту попередню історію про Logitech, але намотав на вус. В п’ятницю мені мій одногрупник а тепер вже співробітник порадив пошукати по Хабрі статті про клавіатури, і я знайшов цілий трактат про механічні клавіатури. Потім я пошукав Das Keyboard, і знайшов майже еротичну статтю. Відео з якої я вставлю сюди, надто вже воно миле. По сюжету дівчина набирає з швидкістю 125 wpm. Моя швидкість – 50 wpm.

І я собі захотів Das Keyboard, але надто вже вона далеко на Amazon. Крім того використовує клавіші Cherry MX Brown, які трактат описує як трошки більш підходящі для ігор, ніж Cherry MX Blue – які взагалі найкращі для набору. Їх використовує Razer Black Widow, якому теж дали голос на відео.

Ну, і Razer Black Widow Ultimate є в Україні. Правда й коштує немало, але сподіваюсь що задоволення буде відповідним. Вирішив спробувати. Ну, і що що вона геймерська. Блогерські клавіатури поки що чомусь ніхто не здогадався робити. 😦 Тепер може мені буде більше хотітись помити руки, і сісти пографоманити що-небудь. І не їсти біля комп’ютера. 🙂 Якщо не буде сильно голосно терескотіти може ще одну таку на роботу візьму. Чи почекаю поки хтось з Kinesis-ом піде в відпустку, і позичу, може вона більше сподобається…

А ви чим строчите?

P.S. Забув дописати що хочу ще педал[ьі]. І найголовніше знаю купу хакерів які знають як це зробити. Але ж не просити їх?

Written by bunyk

Липень 28, 2012 at 20:25

Оприлюднено в Інструменти, Нещоденник

Tagged with ,

Відповідей: 9

Subscribe to comments with RSS.

  1. Клави Microsoft Natural чудові у використанні, маю засвідчити, правильно їх у вас полюбляють 🙂 Був період, коли кодив тижнями допоки не з’явилися болі в зап’ястку і біля ліктя, то після вигнутої Natural Keyboard 4000 все швидко пройшло. Жаль лише, що вона нетривка до вологи виявилась…

    Engraver

    Липень 28, 2012 at 21:05

    • Мене рука якось почала боліти від мишки. Перекинув на ліву руку, не переключаючи клавіш. За кілька днів звик, тепер обома руками працюю з мишкою нормально.

      Знайшов цікавий рейтинг

      Лідирує якраз Microsoft Natural 4000, потім IBM Model M з пружинками що згинаються, яку виявляється всі люблять, а я жодного разу не бачив (цікаво, на радіофізичному музей комп’ютерної техніки часто працює?), Kinesis, і Das Keyboard на четвертому місці.

      bunyk

      Липень 28, 2012 at 21:54

      • Ну взагалі по рейтину Модел М вище, просто Майкрософтовську відмітив автор опитування.

        А я коли стану багатим^Wне жадібним, то куплю собі Кінесіс. Серед емаксоводів клава №1.

        alex.yakushev

        Липень 29, 2012 at 09:22

        • Точно. Майкрософт другий, і за ним третє місце з однаковою кількістю очок ділять Kinesis і Das keyboard.

          Так, для емаксоводів контрол під великим пальцем напевне те що треба. Але Esc під мізинцем – це все ще далекувато (хоча я підозрюю що вони перемаплюються).

          Все, напевне точно попрошу когось позичити її погратись. В нас люди добрі, може дадуть якщо пообіцяю мити руки і не їсти біля неї. 🙂

          bunyk

          Липень 29, 2012 at 09:58

      • Музей комп. техніки не в нас, а у червоному корпусі, другий поверх, піти від входу праворуч, потім ліворуч до упору, якщо ми про одне й не саме.

        Айбіемівську клаву, дуже схожу за виглядом на Model M кілька років тому сам викинув та й колись у школі ще погрався з ними… Там ще роз’єм не PS/2, а типу як на радянських навушниках. Прикольно клацають, як друкарські машинки, але то мені було не дуже до смаку)

        Engraver

        Липень 29, 2012 at 22:23

  2. І ще одне посилання в тему: http://www.codinghorror.com/blog/2009/02/have-keyboard-will-program.html

    Old mouses aren’t nice to use, but old keyboards can be, because mouse technology’s advanced a lot over the last 20 years, but keyswitch technology was quite mature in 1980. Modern keyboard tech advances have mainly had to do with wireless interfaces, snazzy looks, and making cheap crud cheaper.

    bunyk

    Липень 28, 2012 at 23:12

  3. Ну, а ще щойно знайшов напевне найбільший в інтернеті набір інформації про клавіатури: http://xahlee.info/kbd/keyboarding.html Найголовніше що інформація хакерська, а не маркетингова.

    bunyk

    Липень 28, 2012 at 23:47

  4. […] Black Widow Ultimate, її вже згадував. […]


Залишити відповідь

