Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Про конкуренцію в програмістів

with 4 comments

Вона дивна, так що зразу й не скажеш що конкуренція, але я спробую її пояснити. Спочатку розкажу про те яка вона в інших професіях.

Якось на зустрічі з приводу десятиріччя вікіпедії я спілкувався з російським вікіпедистом (який жив в Києві достатньо довго щоб мене розуміти). Він фінансист з System Capital Management, чи щось в тому роді, точно не пам’ятаю. Так от він сказав, що по своїй спеціальності в вікіпедію не пише, щоб не допомагати конкурентам. Пише про цікаві місця Києва, для розваги. Мені було дивно що в мене прямо протилежні бажання. З мого блогу видно, що я всіма силами намагаюсь допомогти конкурентам.

Чому так? Тому що в програмуванні відбувається конкуренція не персон, а спільнот. Яка викликана дефіцитом останніх. Програміст Python буде цінуватись на ринку праці більше, якщо він зможе робити свою роботу краще. Він зможе робити свою роботу краще тільки коли в Python буде більше батарейок, менше багів, більше документації, більше блогів, більше форумів, більше колективного інтелекту.

З іншого боку програмісту самому вигідно допомагати іншим, бо це збільшує досвід, дозволяє отримати конструктивну критику без якої вдосконалюватись важко, і найголовніше – збільшує вплив. Якщо я відкрито продемонструю всім можливість писати крутіше ніж Роман Хоменко, то після того як всі про це дізнаються, приїду в Харків, і заміню його на його роботі 🙂 .

Хоча насправді коли таке відбувається… А ніколи, тому що всі програмісти різні, і кожен майстер у своєму проекті. Вони від відсутності конкуренції навіть придумали спортивне програмування, де всі програмісти пишуть один і той самий проект. Ізольовано. Для розваги. Проект зазвичай не має жодної практичної цінності. І кожен контест для суспільства – це втрата кількох сотень дуже дорогих (за собівартістю і ринково) людино-годин.

Яким чином ведення блогу покращує конкретно мою позицію на ринку праці? З двох сторін.

З одного боку мій блог читають менш досвідчені програмісти, і я економлю їм час. Я не боюсь їх конкуренції, бо поки вони читають те що я вже знаю, я вивчаю щось нове. Але існує ймовірність що вони розкажуть про мене своєму начальнику, або колегам.

З іншого боку мій блог читають люди більш досвідчені, які можуть підказати правильну дорогу далі. Їм це вигідно, бо я можу розповісти про них своїм колегам.

От якби був надлишок програмістів, думаю такої чудової роботи і співпраці не тільки в командах, а й між ними ми б не спостерігали.

Written by bunyk

Квітень 25, 2012 at 04:00

Оприлюднено в Кодерство, Психософія

Tagged with

Відповідей: 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. >> Так от він сказав, що по своїй спеціальності в вікіпедію не пише, щоб не допомагати конкурентам.

    Чесно – найтупіше, що я коли-небудь чув. На зразок вченого, який не пише наукові статті для того, щоб не допомагати конкурентам. Не було б ні одного інженерного журналу, та взагалі вся література б складалась з одних цікавих місць в населенному пункті Х (і на рахунок цього можна посперечатись – адже прогулянка по таким місцям підвищує культурний рівень спеціаліста, а значить більше ймовірність, що він пройде співбесіду HR’а). З такою хворою логікою ваш любимець Гвідо ніколи нікому навіть не сказав би, що він придумав нову мову програмування, а тихенько сидів би з нею і тільки розсилав резюме.
    [Я знаю, що використав straw man argument, але він тут надто приємний щоб його упустити]
    [Моя позиція – не позиція гуманіста, а досить мізантропічна і егоїстична. Я ділюсь інформацією не для того, щоб якийсь Вася чогось навчився (точніше, не виключно для того). Я отримую від цього прямі переваги.]
    Так що, Буник, все правильно робиш. Пиши ще!

    alexyakushev

    Квітень 25, 2012 at 09:17

    • Я точно не в курсі що роблять всякі там фінансисти, але здається вони створюють гроші з грошей завдяки недосконалостям ринку, і інструментам на зразок аналізу часових рядів. В такому разі здається розумно, що якщо ти вивчив якусь нову астрологію, і вона допомогла здійснити правильний прогноз, то краще коли ти вмітимеш робити такі прогнози, а всі інші – ні. Думаю він все робить по своєму правильно.

      Вчені – інша справа, вчені живуть всякими там грантами, і преміями. Тому чим більше публікують – тим їм і краще.

      bunyk

      Квітень 25, 2012 at 12:31

  2. >>Хоча насправді таке відбувається ніколи

    Хоч я й не філолог, але це речення ріже слух. Українська — не англійська тут подвійне заперечення можливе й потрібне.

    Тарас Білоус

    Квітень 25, 2012 at 18:46


Залишити відповідь

