Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Що таке блог?

with 4 comments

Звісно в наш час важко повірити, що хтось може не знати що таке блог (тим більше якщо ви читаєте текст на сайті що містить слово “блоґ” в назві). Дехто навіть не вірить що я не мав поняття про блоги в 2008. Я то може слово таке знав, але поняття в мене тоді було однозначно інше ніж зараз. Тому, щоб бути послідовним, варто таки перед тим як щось досліджувати спробувати дати означення.

Отож, блог – з англійської (we blog – web log) (мережний журнал). Правила правопису кажуть що “g” в іншомовних словах треба передавати за допомогою букви “г” тому якщо хочете писати правильно – пишіть “блог”. Я пишу “блоґ”, тому що назва блоґу Констянтина Москальця пишеться через “ґ”, а в мене бажання навчитись писати як Кость переважає бажання навчитись писати як редактор (ну і звісно я розумію що справа там не лише в “ґ”…).

Блог, в широкому розумінні – це сайт що містить публікації відсортовані в зворотньому хронологічному порядку – від найновіших, до найстаріших. В такому розумінні кожен аккаунт в соціальній мережі, канали YouTube та новинні сайти – блоги. У вужчому розумінні – не кожен канал на YouTube – це блог, але про це далі.

Блоги бувають різні – особисті, тематичні та колективні. Тематичні – це блоги з чіткою темою, публікації якого якщо й виходять за її межі, то дуже рідко (як от Станіславівський натураліст). Колективні – це ті що ведуться кількома людьми, і вони зазвичай тематичні (наприклад Хабр, Watcher, Inspired). Хоча всі вони дуже схожі на звичайні паперові видання, тільки що не паперові. Тому тема моєї розповіді буде вужчою – персональні блоги. В тематичних блогах я нічого не шарю, бо з певного моменту зрозумів що моя спроба написати тематичний блог “Інформаційні технології” провалилась (я почав писати про періостит, і інші речі які від комп’ютерів дуже далеко) і вирішив дати блоґу більш підходящу назву. Таким чином мій великий досвід блоговедення: 0 тематичниx блогів, і 1 особистий. Та персональне блоговедення – це відображення життя, і тут як в самогубстві – головне не кількість, а якість. 🙂

Особистий блог – це по суті публічний щоденник. Я з дитинства хотів писати щоденник, бо читав про багатьох гарних і відомих людей які це робили. Кілька разів починав, і кілька разів кидав, бо боявся що мама його буде читати. Напевне цілком обґрунтовано боявся, тому що мама дотепер зберігає кілька штук. Зараз їх можна читати і думати який я був малий смішний. Як фотоальбом, тільки гірше. Бо такими як на фотографіях нас бачили всі. Але ж ніхто не міг здогадатись що дитяча уява зможе написати…

Коли я завів публічний щоденник, я його не кинув, напевне саме тому вже не боявся що його читає мама, чи ще хтось. Я знав це точно. 🙂

А ще бувають блоги за джерелом і якістю обробки контенту – агрегатори, і авторські. Агрегатори – це блоги що збирають інформацію з різних джерел, і можливо обробляють її до певної міри. Вони часто нічим не гірші за авторські, тому що відбирати інформацію – теж обробка, і дублювання найціннішої інформації робить інтернет надійнішим, і а інформація в ньому стає об’єктом природного добору. Крім того, жодна людина не є tabula rasa, тому все що вона створює є результатом переробки чогось що прийшло з зовні.

Але якщо зовнішнім джерелом блогів стане лише інтернет (тобто залишаться самі чисті агрегатори), він замкнеться. Інтернет своїми зв’язками подібний на мозок:

Мозок

І без притоку нової інформації з зовні буде як мозок позбавлений рецепторів.

Мораль: кожен блог – як нейрон всесвітньої павутини. І чим більше в нього зв’язків, і чим більше він сприймає зовнішніх сигналів, і чим його сигнал потужніший – тим розумніша павутина. Хоча, це я вже переходжу до питання чому його варто завести… Але про це завтра.

Written by bunyk

Квітень 14, 2012 at 04:00

Оприлюднено в Конспекти

Tagged with

Відповідей: 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Що таке блог, і якими вони бувають? […]

  2. Так, вести блог – це класно. Це навіть один із критерії людини із високим рівнем самоусвідомлення та соціальності. Не кажу вже про колективне суспільне благо та громадянський обов’язок. Через блог як і через щоденник ми розвиваємося у діалозі з самим собою та своїми читачами. Ми породжуємо новий дискурс і через нього наближаємося до істини :), мудрішаємо, старішаємо. Так створюється новий контент. Завівши блог людина автоматично з особи стає особистістю, із паразита-споживача у творця, креатора, продуцента цінної інформації. Людина таким чином входить у нечисленний клуб тих, хто хоче, а згодо уміє ділитися. Саме завдяки таким людям світ стає багатшим. Через sharing досвідом, знаннями, ідеями, думками, проектами.

    Я не кажу, що тільки через блогінг можна стати сусп. корисним і збагачувати світ, робити його кращим. Існують мільйони способів. Але блог – однозначно один з них.

    свиноматка

    Квітень 16, 2012 at 00:13

    • Мені ще сподобалась думка про те що через блог можна стати шизофреніком. 🙂

      bunyk

      Квітень 17, 2012 at 07:42

      • аякже, дехто постійно примірює різні нові образи, що декотрі вже стають невід’ємною частиною його особистості. Особливо небезпечно це для тих, у кого є спадкові схильності до психічних розладів. Ну там діти богеми, лікарів, письменників, тощо.

        свиноматка

        Квітень 17, 2012 at 10:38


Залишити відповідь

