Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Новий режим і крипатура

with 2 comments

Новий режим виглядає приблизно так:

І поки що не сумісний з життям, бо не ясно що з вечерею. 🙂 Якщо її перенести між тренуванням і роботою – мене знудить. Якщо я буду голодний – ризикую впасти в обморок від голоду (ну, чи щось на то схоже). Напевне вечерю треба зсунути трохи пізніше, а в 17 – другий обід. Але це не важливо, бо я його ніяк не почну дотримуватись. Може краще будувати його ітеративним профілюванням, і оптимізацією?

Колись я не знав такого слова як крипатура. І коли на першому курсі на першому занятті з легкої атлетики Анатолій Миколайович сказав “Добре, завтра в декого напевне буде крипатура… :)”. Я звісно запитав що це таке. Він відповів: “Ти не знаєш що таке крипатура?! Тоді завтра точно дізнаєшся. Хе-хе. :)”. І так, я дізнався… Але сьогодні здається гірше.

Крипатура в мене з’явилась в понеділок. В вівторок я прийшов на тренування, і на час тренування вона звісно зникла. І триває досі так, що я ледве піднімаю горнятко одною рукою. І коли я в понеділок відповідаючи на питання “Чому так важко?” (виникло від того як як стогнав і зітхав перенісши ящик з пластиковими тарілками і серветками в серверну) я сказав що “Записався на самбо і мене там побили”, всі повірили. Ну, відчуття принаймі такі самі.

Але крипатура – загалом гарний біль. Ти знаєш від чого він в тебе взявся. І знаєш що від нього не помреш. І знаєш що воно скоро пройде а ти станеш трошки кращим. І взагалі крипатура дає неймовірний рівень самоусвідомлення. Людина може й не задумуватись що в неї є якісь там ребра. Але зараз, як тільки я роблю більш глибокий ніж звичайно вдих, я думаю “О, ребра, це ви? Ну чого ви? Я вдихаю – посуньтесь.” Ребра неохоче сунуться, а ти отримуєш задоволення від того що ти знову показав їм хто головний.

Нащо воно мені треба? Ну, по-перше всупереч стереотипам більшість моїх колег, як виявляється, слідкують за своїм здоров’ям. Видно перших пів-року роботи досить для того щоб зрозуміти, що якщо не вживати запобіжних заходів то від такої роботи можна за 5 років стати інвалідом. По-друге, я ще занадто лінивий, а погода занадто погана щоб змусити себе вийти на вулицю і бігти. Давно пора було записатись в зал. А найголовніше – коли настільки сильно відчуваєш факт свого існування, якось нема часу задумуватись над його сенсом.

Крипатура (англ. delayed onset muscle soreness, нім. Muskelkater) – це біль в м’язах, який виникає при тривалому фізичному навантаженні яке дещо переважає звичне для організму. Ймовірно спричинюється лише ексцентричними вправами (такими при яких напружений м’яз розтягується, як то фаза опускання в віджиманнях, чи амортизація при бігу). Медицина поки що слабо вивчила цей стан, тому більшість інформації про нього – легенди.

Зокрема – найпоширеніша легенда – крипатура спричинюється накопиченням в м’язах молочної кислоти. Але молочна кислота виводиться з м’язу за годину, в той час як крипатура через годину тільки починається і триває кілька днів. Зрозуміло що правдивість твердження “зелений чай допомагає виводити молочну кислоту” загалом не має значення.

Також деякі джерела (взагалі основне джерело яке я використав) кажуть що масаж, теплі ванни і повторення вправ теж не допомагають. Я перевірив повторення вправ. Воно допомагає протягом того часу протягом якого м’язи розігріті. Далі крипатура повертається.

Але найцікавіше що я дізнався – крипатуру можна отримати і від звичного навантаження, при нестачі сну.

Тому я спати, а про те як в самбо вчать бити поміж ноги і в ніс, тому що бити по руках або в груди, як це роблять в інших танцях – не переконливо, я розповім якось іншим разом. 🙂

Written by bunyk

Квітень 5, 2012 at 05:00

Оприлюднено в Нещоденник

Tagged with , , , ,

Відповідей: 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. А як тобі таке пояснення: крепатура з’являється після серйозних навантажень внаслідок болючих мікророзривів м’язової тканини, які, щоправда, через кілька день загоюються.

    danbst

    Квітень 5, 2012 at 11:12


Залишити відповідь

