Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Англійська граючись

with 12 comments

В мене завжди були проблеми з мовами. Особливо з українською, але то напевне через те, що я думав що її знаю і навіть в голову не приходило що на ній треба щось запам’ятовувати.

А от тільки щойно допер – будь-яке навчання – це запам’ятовування, включаючи фізкультуру і математику. На фізкультурі ми багато бігаємо, стрибаємо і копаємо м’яч, аби наш спинний мозок міг запам’ятати як бігати, стрибати і копати м’яч. На математиці ми розв’язуємо купи задачок, аби наш мозок трохи вище спинного запам’ятав зв’язок символів які ми пишемо, своїх власних абстракцій для цих символів, і об’єктів які за ними стоять. Операції з цими абстракціями – пльове діло, якщо звісно задачка стоїть не олімпіадна.

Залишається питання – а як власне почати щось запам’ятовувати. Як прикласти більше чи менше зусилля до запам’ятовування? Як визначити яке зусилля більше, а яке менше? Що
І до класу так шостого, я аби вивчити наприклад 5 слів ходив по кімнаті хвилин п’ять і повторював:

she – він
she – він

she – він

потім підходив до книжки прочитати наступну пару слів,

– от чорт!
she – вона
she – вона
she – вона

Ну і звісно коли отримував четвірку думав “ффух, пронесло”. І цей метод звісно нікуди не годиться.

І тільки коли я почав читати англійською (першою книжкою була якась старезна книжка з веб-дизайну (почати виявилось просто, бо tag він і в Україні теґ)) потрохи почав пам’ятати слова. Зараз знаю майже всі. Інша проблема – я можу менше сказати англійською ніж зрозуміти.

Мораль – аби вивчити щось, треба займатись цим, а не його “вивченням”. Щоб навчитись стрибати в висоту треба стрибати в висоту, щоб навчитись розв’язувати дифрівняння треба розв’язувати дифрівняння, щоб вивчити англійську треба читати, писати, слухати й говорити англійською.

І от чого чого, а такими можливостями щодо англійської інтернет переповнений. Що ще бракує? Бракує словника або певної адаптації за Іллею Франком. І от якось в мене виникла ідея сайту подібного до lernu!, тільки повтого текстами різними мовами, і багатомовними словниками. І при виділенні якогось слова/словосполучення десь має відображатись підказка з перекладом, яка потім буде заноситись в ваш словник, і в ньому можна робити повторення рахувати статистику зростання словникового запасу і подібне.

Увага – далі реклама. Але мені за неї не платили. Чесно. Принаймі готівкою ні.

От коли я розказав цю ідею Бедзіру, він сказав мені що такий сайт вже є, і називається LinguaLeo. Це така собі RPG (правда без MP і без HP. Одна XP. І хоча вона онлайн,проте PvP ще не реалізоване). Хто зрозумів всі абревіатури в дужках скаже що то не RPG. Ну і ладно. Гра полягає в розвитку персонажа – лева, який підкорює джунглі англійської мови. Красива метафора. Що цікаво – для повного занурення сервіс навіть розроблявся в джунглях.

Типовий геймплей

Користувачі можуть додавати свій текстовий контент, та відео й аудіо з зовнішніх хостингів. Завдяки контакту там купа піратських серіалів. І це добре. За додавання контенту дають фрикадельки, якщо він отримає 10 лайків. За одну фрикадельку можна додати в словник одне слово. Десять фрикадельок на день дають безплатно. І ще трохи при досягненні різних рівнів.

Якщо треба більше – можна купити, і так сервіс монетизується. А загалом – чудовий сервіс.

І якщо ви зареєструєтесь за цим посиланням, і дойдете до хоча б до п’ятого рівня я теж отримаю фрикадельки. Буду дуже радим. 😉

А я тим часом планую створити їм конкурента з українською і всіма іншими потрібними локалізаціями, і з словниками для есперанто і всіх інших що я захочу вивчити після того. 🙂

Ну, дякую що дочитали навіть до цього місця незважаючи на попередження про те, що я збираюсь вам промити мізки. 🙂

Written by bunyk

Жовтень 14, 2011 at 22:14

Оприлюднено в Інструменти

Tagged with ,

Відповідей: 12

Subscribe to comments with RSS.

  1. тижні зо два би те посилання… я саме переєструвався ) а сервіс справді чудовий. щодо українською версії – open source робитимете? матиму змогу доєднатися?

    Михась

    Жовтень 14, 2011 at 22:26

    • Та не страшно. Я вже трьох людей очно на цю справу уламав.

      А про розробку – звісно відкрито. Чого б я обмежував собі можливість додати зайве посилання в резюме. Тільки я поки що тільки освоюю Google app engine, і нереляційні БД, тому там жодного рядка коду. Там навіть ідея не задокументована. Тому можеш починати без мене, що дасть тобі право вибирати свої технології, і може я приєднаюсь.

      Єдині побажання – сервер всюди де тільки можна віддає JSON, який рендериться на клієнті за допомогою jQuery templates, і в заголовках ввімкнено Cross-Origin Resource Sharing. Тоді я згоден терпіти навіть PHP на бекенді :), бо я туди взагалі лазити не буду, якщо JSON API буде нормальним.

      Або можна зробити дві версії і змагатись хто набере більше користувачів за рік. 🙂

      bunyk

      Жовтень 14, 2011 at 23:55

  2. “Щоб навчитись стрибати в висоту треба стрибати в висоту” …
    А ведь есть т.н. “подготовительные” упражнения. Типа делаешь приседания и отжимания – и твои результаты в [какой-нибудь вид спорта] улучшаются.
    Так же и матан и олимпиадные задачки – помогают нам подготовиться к решению более сложных задач из реального мира.
    Это я к чему – уверен, что и для изучения английского тоже существуют приемы, которые повысят твои результаты. Для меня это перевод песен, для других – карточки со словами.
    В общем, много мыслей появляется.. хороший пост)

    jtimv

    Жовтень 15, 2011 at 00:56

    • >>> Для меня это перевод песен.

      Це не підготовча практика. Це пряме використання.

      Підготовча практика це скоріше:
      I have
      You have
      He/she/it has.

      І я радий що мені вона вже не дуже потрібна.

      Ну, і карточки зі словами. Правда я на ЛінгвоЛео вже дойшов до шостого сезону, а вправи роблю занадто рідко, і щось слова в словнику накопичуються і накопичуються.

      bunyk

      Жовтень 15, 2011 at 10:05

  3. Буквально кілька годин дізнався про LinguaLeo з іншого джерела. Але все-таки ті вправи (“тренування”) – там ні до чого. Принаймні я 2 роки тому тренувався схожою програмою для закріплення вивчення слів, які тоді вивчав в універі, а зараз все одно нічого з того не памятаю. Краще просто багато дивитись і слухати англійською і найпотрібніші слова відкладуться в голові.
    Найкорисніше на сайті – це вже готова база матеріалів з сабами, бо самому деколи доводиться довго шукати.

    Andrii

    Жовтень 15, 2011 at 10:33

  4. Привіт! Як тут у вас все складно:) Якщо хочете вивчити англійську, не ходіть лісом (у вашому випадку джунглями:) ! Почніть з граматики. Це дуже просто. По одному уроку на день. Я саме блог недавно почала створювати uatranslator.blogspot.com. Буду рада, якщо він допоможе вам “не наламати дров” у вивченні граматичних явищ англійської мови!

    Юля

    Жовтень 20, 2011 at 21:21

    • P.S. Якщо вас зацікавить моя пропозиція, почніть з артиклів. Ця тема вже повністю висвітлена. Тоді перейдемо до іменників, над якими я зараз працюю;)

      Юля

      Жовтень 20, 2011 at 21:26

    • Навпаки, навпаки. Мені правила встигли надоїсти ще за 10 років школи і два роки університету. Єдине що пам’ятаю:
      1. Якщо мова йде про екземпляр об’єкта пишуть the.
      2. Якщо мова йде про клас об’єктів назва якого починається з
      2.1 приголосної – пишуть a
      2.2 голосної – пишуть an

      Думаю цих знань про артиклі достатньо. А ні – я може колись займусь граматикою. Але тільки після Есперанто.

      bunyk

      Жовтень 20, 2011 at 23:01

      • I understand. Thank you very much for an honest answer:) I am also tired of lerning English for 6 years of school and 5 years of the university. Right now I’d like to teach somebody, who really needs the knowledge of Engish, not simply entertainment under the mask of learning. Sorry, if I am mistaken.

        Юля

        Жовтень 20, 2011 at 23:43

      • Yes, entertainment is the first thing which I seek. Even my job for me is like entertainment, despite it is very hard (may be it is like job – football player).

        I believe you soon find your audience of people who need knowledge of English, but for me now language barrier is not an issue. Sorry for that.

        Also I understand importance of English in modern world, and fact that semi-literated person cannot became a great hacker because code also must be documented well. But for that amount of documentation that I am writing now I think my language skill is sufficient.

        bunyk

        Жовтень 21, 2011 at 22:40

        • 1. Your English is really nice. I’d like to give you some advice. If you have “of” after a noun, please use “the” before it.
          2. Your blog is really interesting. I’ve even created the link to one of your articles.
          3. While writing the grammar rules, I tried to present them in the form of brainstom activity. And it’s not so boring as it used to be at school.
          4. Some of your readers consider uatranslator.blogspot.com interesting:)

          Юля

          Жовтень 21, 2011 at 23:12

  5. Я знаю один хороший сайт, де можна вчити англійські слова: http://olympix.ho.ua

    Андрій

    Липень 15, 2012 at 16:14


Залишити відповідь

