Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Нотатки книжкової дитини

with 4 comments

Если, путь пpоpубая отцовским мечом,
Ты соленые слезы на ус намотал,
Если в жаpком бою испытал, что почем,-
Значит, нужные книги ты в детстве читал!
В. Высоцкий «Баллада о книжных детях»

І хоча нагода намотати на вус солені сльози мене здається вже оминула, розкажу тут про деякі книги. Потрібні, навіть необхідні і ніколи не достатні.

Інтернет мене недавно здивував. Він підірвав мою віру в його можливості вавилонської бібліотеки. Я не зміг там знайти книжку. “Loneliness of the long distance runner“. На Петрівці теж ніхто ніде не чув про Алана Сіллітоу, навіть в тому куті де можна знайти будь-які книжки, будь-якими мовами. (Я шукав там книжки аби віддати борги бібліотеці. Відав Кернігана-Річчі за 140 грн. Оті “Вільямси” і “Пітери” страшні скнари.) Натомість знайшов пару релізів фільму на ex.ua. Сценарій до фільму написав все той же Алан Сіллітоу і я подумав що можна глянути.

Окрім цього, за мотивами оповідання Iron Maiden навіть написали пісню (в кліпі кадри з іншого фільму – “Галліполі”):

Фільм мені сподобався навіть менше ніж короткий переказ сюжету оповідання на вікіпедії. З опису мені здалось, що це оповідання про те, що людина може бути вільною в будь-яких умовах, завдяки вибору своїх реакцій на обставини. Про хлопця, який показав всім “Я можу зробити все що завгодно. Але буду робити тільки те що захочу, а не те, чого від мене вимагатимете ви, тому що я вільна людина і це моє право”. А в фільмі виглядало так, ніби головний герой просто дуже втомився і зупинився перепочити перед фінішем.

Може просто я не зрозумів автора оповідання і він хотів написати не про те що я хотів прочитати, а якусь соціальну прозу про життя в Британії. Хто зна. Але я принаймі очікував щось таке як Доґвіль, коли напруження росте, росте й росте і коли здається що далі вже неможливо, іде сцена яка всі ці емоції звільняє. (Спеціально подивився “Ту що танцює у темряві“, аби з’ясувати чи в Ларса фон Тріера всі такі. Теж гарне кіно. Тільки кінець не такий сильний.

Інша класна книжка яку я прочитав – Віктор ФранкльЛюдина в пошуках сенсу“.

Вікіпедія пише, що Віктор Франкль вчився у Віденському університеті. Спеціалізація — неврологія та психіатрія, напрямок — депресія і суїцид (хех, веселий напрямок). Під час навчання спілкувався з Фрейдом, але пізніше відійшов від психоаналізу і придумав свій напрям – логотерапію. Перевірив його практичність в німецькому коцтаборі.

Вона складається з двох частин. В першій описується життя в концтаборі, обгородженому колючим дротом під напругою достатньою для того щоб вбити людину. Здавалось би, що припинити страждання можна дуже просто. І пояснюється чому деякі, здавалось би, здорові люди хворіли чи іншими способами помирали, а деякі набато слабші і в гірших умовах – виживали. В другій частині описується логотерапія мирного часу, і перелічуються деякі сенси життя і напрямки їх пошуку (треба буде на дозвіллі перечитати, і вибрати собі якийсь гарний сенс). Бо поки що сенс – вчитись все життя, аби потім відрефакторити все навколо. Як заповідав Роберт Бейден-Пауелл:

Старайтесь залишити цей світ трохи кращим, ніж ви його застали, і коли прийде ваша черга помирати, ви зможете помирати щасливими.

Але для гарного рефакторингу треба виробити почуття стилю, нє? Того – вперед зубрити PEP8!

А основна ідея книжки “Людина в пошуках сенсу” вкладена в слова Ніцше:

Той хто знає навіщо жити, може витримати майже будь-яке як.

Франкль цитує його щось три чи чотири рази.

Про те як я натрапив на Франкля, як читати книжки, що таке системне мислення і бібліотеку УАПРОМ-у може прочитаєте ще колись. Я хотів написати. Але зараз більше хочу спати…

Written by bunyk

Жовтень 2, 2011 at 23:41

Відповідей: 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. >>>Бо поки що сенс – вчитись все життя, аби потім відрефакторити все навколо.
    Молодець. Тільки вчишся ти вибірково, мабуть можна відшукати якийсь більш вузьконаправлений термін, що наслідується від “вчитись”. Тому відрефакторити ВСЕ тобі не вдастся

    А ще дякую за Франкля, тепер буду знати куди посилатись в таких питаннях.

    danbst

    Жовтень 3, 2011 at 18:31

  2. Якщо ще актуально. http://www.4shared.com/file/HA26bUXC/The_Loneliness_of_the_Long_Dis.html
    Знайшлося за стандартним запитом “Loneliness of the long distance mobi” 🙂

    Bogdkad (@bogdkad)

    Жовтень 30, 2011 at 11:02

    • Ого. Дякую. Я певне подумав що в 60-тих ще в mobi не писали, і шукав txt :). Знаходив лише якісь британські “збірники творів з літератури для 10 класу”

      bunyk

      Жовтень 31, 2011 at 08:00

  3. […] раджу? Тому що там згадують Франкля, а це означає що якщо сенс і не розповідають, то […]


Залишити відповідь

