Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Легко сказати

with 4 comments

Або, якби ми робили все так як написано в книжках які нас з дитинства виховують, то вже давно б взули за рівнем життя і поляків, і естонців, і грузинів, і інших. А поки що вчитись, вчитись, і вчитись.

Останнім часом:

  1. Прогуляв п’ятницю. Пари були не надто важливі, але я мав надзвичайно важливу справу, яка потім перетворилася в надзвичайно приємну, за що дякую іншим учасникам, особливо Тіммі. 🙂 Алсо – дуже рекомендую подивитись м’юзикл “Dr. Horrible’s Sing-Along Blog”. Шукати на ex.ua, і дивитись лише з субтитрами (тобто ніяких перекладів). IMDB 8.9, що більше ніж навіть у Доктора Стренджлава.
  2. Вияснив, що якщо ти не йдеш на пари, і думаєш, от сьогодні замість цього займусь чимось корисним, то шанси зайнятись не більші ніж якби ходив на пари. Навіть навпаки, присутність на парах стимулює робочий режим. Ну, принаймі трішки.
  3. Щось таке вичитав на блозі Кічрума, але біда не пам’ятаю де точно. Практика здається підтверджує. Цікавий такий студент той Кічрум.
  4. Окрім цього заново відкрив для себе творчість Стіва Павліни. Хоча навіть не заново. Минулого разу я ще не міг читати тексти такої довжини англійською. Тепер спокійно можу читати англійською довжелезні статті про те що потрібно робити щоб всьо було чотко, замість того щоб робити це. 🙂

Мій конспект підручника http://en.wikibooks.org/wiki/Study_Skills, з доповненнями і проекцією на власний досвід. Пізніше буде об’єднаний з основним підручником “Як вчитись краще?

Поради щодо навчання від Дейла Карнегі:

  1. Ви повинні хотіти вивчити матеріал. Якщо мусите – змусьте себе хотіти, інакше нічого не вийде.
  2. Повторення – ключ до запам’ятовування
  3. Застосовуйте знання. Знання що не знайшли застосування забуваються.
  4. Час від часу переглядайте свій досвід.

Зміст

Концентрація

Виробляйте умовні рефлекси. Наприклад: якщо прийшла 17 година, я відкладаю все, сідаю за свій стіл, і вчусь годину. Якщо робити це щодня під одні і ті ж сигнали (обстановку, час, певний ритуал (наприклад сортування конспектів)), то мозок навчиться вмикатись як шлунок в собаки Павлова.

Спочатку робіть найважче і найнеприємніше. Приємне буде винагородою.

Не вчіться довше ніж в вас тривають пари. (Перерви теж не варто розтягувати на години лазіння по інтернеті, а краще порухатись і подихати).

Конспект

Виявляється конспект пишуть не для того, щоб потім по ньому вчитись. Точніше це просто не основне його призначення. Конспект пишуть щоб мозок працював над матеріалом, і відповідно якась частка його залишалась. Крім того, це не дає заснути :).

  1. Виписуйте ключові слова. (Автор цього тексту виділяє їх так: [[ключове слово]], що означає “пізніше прочитати/виправити про це статтю в вікіпедії”).
  2. Записуйте основні факти. По різному позначайте різні види фактів:
    1. Означення (Озн.)
    2. Теореми, аксіоми (T. Aкс.)
    3. Доведення (\triangleleft\ \triangleright)
    4. Приклади (Приклад:)
    5. Алгоритми (наприклад рисками)
    6. Запитання (???)
    • Загалом вищеперелічене потрібно якось адаптувати під себе (може вас не вчать алгоритмів).
  3. Записуйте питання, які не зрозуміли. Якщо вони тупі (хоча таких не буває. Майже.) – можете запитати одногрупників. Якщо вони не надто тупі, то це допоможе швидко перервати незручну мовчанку яка з’являється в аудиторії коли викладач каже “Є питання?”.
  4. Не надійтесь замінити свій конспект чиїмось вже готовим. На екзамені запросто – якщо в тому конспекті кращий почерк. Але повторюю: конспект пишуть не для того щоб по ньому вчитись.
  5. Промальовуйте зв’язки, хід міркувань і виведення лініями. Взагалі малюйте частіше.
    • Хоча звичайні дерева іноді простіше і компактніше записувати за допомогою вкладених списків.
      • Особливо якщо конспект електронний.
        • Ви ж вмієте будувати вкладені списки?
  6. Конспект не повинен містити всі факти, бути красиво оформленим, і бути цілісним. Звісно це добре якщо він такий, але основне – це хоч якесь опрацювання матеріалу прямо на лекції.

Лекції

Лекції бувають нудні. Тут треба подумати над таким: якщо предмет здається вам не потрібним, і не вартим вашого часу, а на лекціях ви нічого не дізнаєтесь – все одно ходіть на лекції. Присутність на заняттях зменшує кількість матеріалу який доведеться знати щоб отримати залік. Крім того, прогул непотрібної пари створює спокусу прогуляти потрібну. Тому на пари потрібно приходити, і на них вчитись. Якщо вона не для того призначена – вдавайте що пишете конспект, а самі готуйтесь до іншої пари.

  1. Готуйтесь до того що буде на лекції. Повторіть матеріал, почитайте підручники. Нерозуміння того що розповідають робить лекцію нудною, і вона стає марною тратою часу.
  2. Приходьте вчасно.
  3. Пишіть конспект.
  4. Задавайте питання. Взагалі це навіть важливіша причина щоб прийти на лекцію ніж написання конспекта. Бо його можна написати і по підручнику.

Читання

Читання – це один з найменш ефективних способів навчання. Хоча також один з найпростіших та найзручніших. Щоб збільшити ефективність не читайте пасивно:

  1. Робіть конспект.
  2. Задавайте (хоча б собі) питання.
  3. Цитуйте книжку друзям (чи стіні, хоча друзям таки краще).
  4. Пов’язуйте з тим що ви вже знаєте.
  5. Переказуйте своїми словами.
  6. Повертайтесь назад.
  7. Виконуйте вправи.

Якщо не розумієте якогось слова – гляньте в словник (вікіпедію).

Якщо читаєте підручник з математики – спробуйте розв’язувати приклади перед тим як читати їх розв’язання, а також доводити теореми. З програмування – тим паче – спробуйте переписати код що дається в прикладах по своєму.

Advertisements

Written by bunyk

Березень 13, 2011 at 01:12

Відповідей: 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. 1. А что, когда пишешь конспект – получается лучше думать? По-моему не всегда. Как раз думать легче, если ничего не пишешь. Только потом где-то придется брать материал.
    Плюс, некоторые преподы читают лекцию не для того, чтобы что-то объяснить, а тупо для того, чтобы вычитать материал. Т.е. шансов что-то понять у тебя нет, а вопросы лучше не задавать.
    2. Если ИДЕШЬ на пары, то остается меньше вдохновения что-то делать после них..
    3. Насчет лекций.. имея ручку, листочек бумаги, книжку/инет/видеолекцию и 15 минут времени пойму горадо больше, чем на лекции за 1,5 часа.
    БЛДЖАД, да сегодня даже на практике нам 1,5 часа рассказывали про то, как складывать и вычитать мультимножества. Не пойму, зачем в УНИВЕРСИТЕТЕ тратить СТОЛЬКО времени на такие очевидные вещи.
    Что интересно вспомнить, примерно одинаковое кол-во времени у нас тратилось что на введение в матан (основные определения и понятия), что на именные теоремы. Налицо вычитка лекций просто для материала, не для обдумывания. Хотя это уже проблемы самой системы образования и плана обучения.
    Плюс, что меня больше всего бесит, так это когда препод дает задачу и тут же, сука, ее решает. Например, почему не дать задачу Бюффона домой, чтобы кто-то мог подумать? Нет, нате готовенькое, мозг не напрягайте, понимать вам это не надо – просто выучите.

    Вывод: лекции в большинстве случаев вредят твоему развитию. Если уж пришел на лекцию – так спи, или занимайся чем-то полезным для себя 🙂
    IMHO

    jtimv

    Березень 13, 2011 at 01:27

    • Напевне я забув виділити жирним такий кусочок:

      Присутність на заняттях зменшує кількість матеріалу який доведеться знати щоб отримати залік. Крім того, прогул непотрібної пари створює спокусу прогуляти потрібну. Тому на пари потрібно приходити, і на них вчитись. Якщо вона не для того призначена – вдавайте що пишете конспект, а самі готуйтесь до іншої пари.

      Таке ж писав Павліна тут: http://www.stevepavlina.com/blog/2006/05/10-tips-for-college-students/

      Може він не завжди правий, але як людина яка закінчила computer science факультет за три семестри він заслуговує поваги.

      bunyk

      Березень 13, 2011 at 01:39

    • Твоє IMHO теж важливе, бо я маю трохи поваги до людей з більшим середнім балом ніж в мене, і ще більше до людей з додатнім рейтингом на топкодері і подібних сайтах.

      І про мультимножини. Якщо я правильно зрозумів, то вони в тебе будуть не один рік. 🙂 Весна, весна, весна прийде…

      bunyk

      Березень 13, 2011 at 01:45

      • Хаха 🙂 Спасибо конечно, но думаю дело здесь не в рейтингах и даже не в баллах. Твои баллы за предмет (по крайней мере, в нашем универе) мало зависят от твоих знаний.
        Не знаю, кто такой Павлина, но если он закончил CS факультет за 3 семестра, то вопрос: по-твоему, он в 3 раза больше посещал лекций или в 3 раза больше работал сам над материалом? 🙂
        Да и вообще, учился бы я в Стэнфорде или MIT – я бы тоже на все лекции ходил ^_^

        jtimv

        Березень 13, 2011 at 12:55


Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: