Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Нечітка логіка і захист курсових

leave a comment »

Спочатку трохи моїх розмірковувань про чорне і біле

Відомо, що математика відрізняється від життя тим, що вивчає ідеальні речі, які зазвичай не існують в нашому світі. Моделі скажемо так.

Вікіпедія каже, що логіка – це наука про форми та закони судження. А матлогіка вивчає математичні теорії, їх несуперечливість, та повноту. І в класичній логіці все чітко, і детерміновано – предикат або правильний або ні. Елемент або належить множині, або не належить. Це сама основа математики.

Але є ще нечіткі множини. Небо сильно належить множині голубих об’єктів, а при заході трохи належить множині рожевих. (Про захист курсових на цю тему читайте трохи нижче).

Так от, більшість питань на які намагаються відповісти люди – нечіткі. В цьому я недавно дуже добре переконався, зігравши раз в “дебати”. Це дуже цікава гра, з довгими правилами, які мені лінь розказувати, може десь знайдете, а я викладу лиш основне. Є команди. Дві в уряді, дві в опозиції. На гру дається резолюція. Резолюція звучить так: “Уряд вважає що в Україні варто дозволити евтаназію”. Уряд складає за цим модель, тобто точніше твердження, починаючи з детального означення того, що на думку уряду є евтаназією. Найважче в цій грі – заборонити своїй голові генерувати аргументи в підтримку суперників.

Правда дуже важко підбирати такі резолюції, в яких була б абсолютна рівновага. Самі подумайте – на яке спірне питання ви можете відповісти і так, і ні з однаковою впевненістю? В мене була ідея “Уряд вважає що випаде орел.”. Бедзір теж будучи в уряді запропонував ще одну екстремальну резолюцію: “Уряд вважає що <предикат>, або не <предикат>”. В опозиції немає шансів. 🙂

Так я собі уявляв світ Амбера. Амбер - білі, Хаос - чорні, і разом вони відкидають тисячі різноманітних тіней.

Так я собі уявляв світ Амбера. Амбер - білі, Хаос - чорні, і разом вони відкидають тисячі різноманітних тіней. (Хоча може Хаос це саме межа між білим і чорним, а Амбер це біле, а рембА це чорне. Скоріше так.) Одним словом, Желязни - геній, Мандельброт геній, а ми ще довго можем думати що це все означає.

Так от, я веду до того, що якщо метою статті є показати проблеми факультету, то їх треба показати чітко, і контрастно. Звичайно мій факультет не найкращий в світі, але він таки найкраще з того, що зі мною могло трапитись. Ну, я написав що мені не подобається, не подобалось і не буде подобатись. Ну, і звісно в той момент хотілось повіситись. Але живий як бачите. І тепер мушу розказати про іншу сторону медалі. Бо твердження “Факультет поганий” матлогікою не доводиться. А коли я скажу “Факультет поганий, або непоганий”, то ви зі мною сперечатись точно не будете. 🙂

Курсова

Так от. Сьогодні я захистив курсову. Отримав п’ять. Публіці сподобалось. З цього я зробив висновок – хочете щоб ваша презентація була класною – вставляйте туди поменше тексту. Його ви розкажете і самі. Найкраще взагалі без тексту. Одні картинки. А відео взагалі йде на ура. Це напевне властивість ока – фокусуватись на рухомих об’єктах. Тому писати курсову з комп’ютерної графіки – дуже вигідно. Є що показати. І не обов’язково парити людям мозги формулами. Я запитав “Хочете я вам дам характеристичну функцію лампочки Мандельброта?”. Всі дружно: “Нііі!!”. З матлогікою складніше. Там одні предикати.

А багато робіт було по нечітких множинах. По електронних системах навчання (оце тема з якою я морочився рік, і нічого не зробив. Тобто щось зробив, але курсову по цьому не написав.), а тут виявляється наш куратор мало не половину групи на ці дослідження підсадив. Ех, був трохи нервовий, і навіть не спитав коли вони впроваджувати будуть. Всі були нервові, і всі слабо виступили. Я скинув картинки, і відео на флешку, ну і звісно показував на комп’ютері. Там стояв Windows, і якась неадекватна програма для перегляду картинок. Коли натиснути “вперед”, вона почала змінювати їх приблизно раз на три секунди. А хотілось вручну, бо я ще бігав від дошки до проектора, а від проектора до екрану. Ну, тим не менш, люди не нудились, чим моя курсова вигідно відрізнялась від інших. І ніхто навіть не помітив, що я на обкладинці написав Київ-2008. Тільки один п’ятикурсник. Певне переписував зі зразка оформлення, і забув виправити :). Тому коли я зроблю шаблон оформлення курсової – будьте уважні. Хоча я напевне просто напишу <вставте рік>.

Ось воно, те відео:

Мене ще питали чи я його не скачав з інтернету. Я сказав що зробив сам, а думаю ліпше було пожартувати, що з YouTube скачав. Згадавши звісно хто його туди завантажив :).

Що мені крім моєї курсової сподобалось? Деякі курсові п’ятикурсників. Особливо визначення семантичної відстані між словами (скажемо так, кількості кліків по посиланнях в вікіпедії, які треба зробити щоб попасти з однієї статті в іншу). Знаєте як пов’язані “apple” та “steve jobs”? Яблуко росте на дереві, дерево це ж рослина, рослини мають гени, гени вивчає генетика, генетика вивчає зокрема людьский геном, люди бувають різні, і один з них – Стів Джобс. 🙂 Такий от ланцюжок. Але ж було заявлено, що йде пошук між поняттями, а не словами, а поняття яблука ніби далеке від поняття “Apple inc.”. Класна ідея, і навіть було видно як вона працює.

Ну, і звісно добре що захист взагалі був. Хоча Коваль сказав, що відсутність попереднього захисту – це прокол кафедри. МІ казали взагалі не захищалась.

Ще цікавими речима займаються на ТТП. Там один студент зробив робота. З колесами, комп’ютером всередині, акумуляторами та веб-камерою. Веб-камера мала б розпізнавати обличчя, розпізнавала слабо, але сам факт самохідного, автономного робота, що керується відкритою операційною системою, та якого можна програмувати це щось. Уявіть собі, що в вашого комп’ютера крім команди mov, є команда moveforward, turnleft, і подібні. Це ж наскільки цікавішим стає програмування. Треба буде позичити в нього текст курсової.

Ще одна картинка з захисту.

Ще одна картинка з захисту. Зліва п'ятипелюстковий сінус в полярній системі координат який вздовж осі z міняє фазу. Справа теж + обмеження на z. На фоні - поверхня на якій сума координат дорівнює їх добутку.

Ну, а далі буде сесія, і буде ще веселіше.

Written by bunyk

Червень 2, 2010 at 21:17

Залишити відповідь

