Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Це я такий, чи світ такий?

with 25 comments

Ну будь-ласка, напишіть мені в коментарі що я неправий. Я вас дуже прошу… І зразу попереджаю, це дуже темний та негативний нічний потік думок.

А якщо ви раптом абітурієнт, то дуже раджу це прочитати. Можливо воно змінить ваші критерії вибору вузу. (Хоча, якщо ви приймете це надто серйозно, то я не несу ніякої відповідальності за ваше подальше життя. Рішення приймаєте ВИ, я лиш кажу вам свою суб’єктивну думку).

Періодично, в світі вмирають старі порядки, і з’являються нові. Хочу вас обрадувати панове! Ми живемо на зламі. За наше життя багато речей зміняться дуже сильно. І це власне вже почалось.

Найперше – смерть системи вищої освіти. Чому я так думаю? Невже тільки через те, що я не хочу вчитись? Ну, я стараюсь бути об’єктивним, і шукати проблеми в собі, не звинувачуючи нікого навколо. Мені вже навіть хочеться аби мене хтось побив за те, що я на батьківські гроші марно протираю штани в Києві, в той час як міг би вже відслужити в армії, і повернувшись додому знайти собі якусь низькооплачувану нудну роботу.

Я мрію, коли нарешті заживу десь в себе вдома працюючи прибиральником, абощо, і живучи в якійсь дешевій квартирі з видом на вовчинецькі гори. Щоб я мав вісім годин на роботу, вісім годин на сон, і вісім годин на життя. (Правда в мене і зараз може бути вісім годин на життя, значить я просто нию, але чомусь інакше не виходить). (Зауважте, цей текст просто благає про те, щоб ви не погодились з автором, і висловили свою точку зору в коментарях).

Моя улюблена вчителька на третьому курсі, Тетяна Олександрівна сказала б “Хто хоче вчитись, той вчиться”. Але чому тоді навколо немає жодної людини яка хоче? Де ті люди, що хочуть вчитись? Купа людей хоче диплом. І ті що хочуть диплом отримують гарні оцінки. Але з ними зовсім неможливо поговорити ні про налаштування кластера, ні про функцію регресії. Загальний підхід – “Ось код лаболаторної, його можна ЗДАТИ”.

– Але як він працює?!
– Яка різниця? – Він працює, і щоб отримати залік не потрібно знати як.

Кажуть основне призначення університету зібрати цікавих, розумних людей в одному місці, щоб вони могли спілкуватись. На першому курсі все справді так було. На другому курсі було гірше. А на третьому взагалі нестерпно. Ну чому? Апатія це страшна заразна хвороба нашого факультету.

Чекати коли нас нарешті виженуть/випустять нудно. Бо так і звикнемо чекати, чогось, самі не знаємо чого. Смерті напевно… А де задоволення від самого процесу?

Може все так сумно, тому що темно? Може треба всього лиш відкрити вікна закриті матрацами, помити вікна що не мились вже напевне десятки років? Почати розв’язувати задачі, і посміхатись в процесі? І вигнати геть людей з такими понурими пиками як у мене?

Ще пару прикладів щоб вам не здавалось ніби це в мене вітаміни закінчились (що власне теж правда).

Математичне моделювання. Семінар. Перша пара. До заліку ще три пари. Я, аудиторія, викладач. Я в гіршій групі (тій що не вважає диплом найбільшим досягненням п’ятирічки). Викладач каже – лаболаторну маєш? Я – ні. Викладач – ну, мене дістало розказувати щось порожній аудиторії. Залік через заняття. Приносьте що будете мати. І кожен сів займатись своїми справами. В аудиторії гнітюча тишина.

Теорія прийняття рішень. Лекція, контрольна. Я взагалі планував не приходити на лекцію, бо абсолютно нічого не знав, але мені позичили один листочок, який сильно допоміг. Я написав здається геть усе. І усі написали усе. Здогадуюсь, що темою була теорія ігор. Але я не вмію приймати рішення. І знання цього теж пригнічує.

Ще в мене є теорія чому ефективність падає з кожним подальшим курсом. Перший курс, ми сидимо, слухаємо лекцію, почули половину, засвоїли, здали, раді. Другий курс, почули половину, засвоїли половину від половини, бо матеріал залежить від матеріалів попередніх курсів, чудом здали, раді. Третій курс, почули половину, засвоїли четвертину від половини, здали, дивуємось і радіємо що здали. Четвертий курс…

Яке щастя що випускники нашого факультету навіть близько не підходять до програмування літаків, ракет, і інших небезпечних штук. Катастроф би було… Хоча кафедра ТТП напевне одна з кращих у вивченні формальних методів в Україні.

І ще одне. Хочете знати чи ви будете успішно вчитись в університеті? Якщо ви не надто переймаєтесь суттю тексту що зубрите, і ціль життя – отримувати гарні оцінки з усього, треба воно вам, чи не треба – ви будете вчитись успішно, це вам гарантую. Основне захотіти. Якщо ж ви сподівались отримувати задоволення від процесу пізнання, творення, і спілкування з розумними людьми – значить ви перечитались фантастики, передивились фільмів, чи чорт зна, звідки вам таке в голову прийшло. (Мені певне від прочитання хакерів.)

Ще вражають факти того, що хлопця, молодшого від мене на рік, що загалом не заважало йому перемогти мене в олімпіаді 2007 року, вигнали прямо з першого курсу. Ну, він правда цього сильно хотів, не відвідувавши університет майже зовсім. Перші два тиждні здається відвідував. Жаль, не доводилось з ним більше говорити. Цікаво, чим ж він займається?

Він втік. Ті ж люди, що теж могли багато, та не втекли а залишились бо не хочуть в армію, хочуть дешево жити в гуртожитку, чи ще з якихось причин, теж вже не ті.

Отож, ясно що наша система освіти переживає останні конвульсії. Що буде після розпаду? Хто зна…

Середньовічний університет. Зауважте чим зайняті люди в рядах дальше другого.

Середньовічний університет. Зауважте чим зайняті люди в рядах дальше другого

Ця система тисячолітня. Коли ще книжки були дорожезними, і рукописними, то студентів збирали в велику аудиторію, лектор клав книжку на трибуну, читав, а студенти записували. Нічого не нагадує?

З того часу книгодрукування трохи змінило вигляд книжок, про комп’ютери мовчу. Що змінилось? Студенти перестали сподіватись на книжки, і качають реферати з інтернету. Але хіба інтернетом так треба користуватись?

Якщо через певний час другокласники розучуватимуться писати вручну, чого їх вчили в першому класі, то це буде смертю освіти? Напевне. Мені в десятому класі подарували пропис, натякаючи на те, що я пишу як лікар.

Що цікаво, самоосвіта працює геть інакше ніж вища освіта. Вища освіта каже ви МАЄТЕ вивчити, це, оце, і ще це. А потім це. Для чого? Щоб отримати диплом. Самоосвіта ж каже ХОЧУ вміти оце. Для цього потрібно знати оце, оце, і оце. Бачте, зразу ясно для чого все робиться.

Хочу нарешті здатись, відслужити в армії вернутись додому, заробляти грошей яких би ледве ставало на життя, але робота від якої б не боліла голова. (Тато любить казати – від дурної голови ноги болять). Ну, і хай будуть ноги. І щоб я міг сміятись, лазити в гори пару раз на рік, і щоб інші люди навколо теж були усміхнені. А ввечері сідати, читати вікіпедію, щось попрограмувати, написати чи виправити статтю. І може колись через кілька років випадково реалізувати хорошу ідею, і заробити трохи більше грошей, які успішно спустити в класний неприбутковий проект.

Ну, так мені мають казати що здаватись негарно. Але власне, щоб здатись, треба відмовитись від своєї цілі. А яка в мене була ціль? Дістати диплом? Колись були цілі – виграти олімпіаду з програмування, вступити в університет, і показати одній дівчині, що ти не тільки в горах витривалий, а й недурний.

Що тепер? Вона десь півтисячі кілометрів на захід, ти вже не знаєш чого хотіти. І звичайно суть не в ній, а в тобі. Бо є ж десятки інших. Можливо навіть кращих. Але не факт що вони дадуть тобі енергії щоб зайнятись справою від якої з’являється така нудьга і сум.

Ну, а поки що залишився ще десь рік, і час щоб навчитись отримувати задоволення від процесу, переставши чекати кінця.

Written by bunyk

Травень 25, 2010 at 03:37

Оприлюднено в Нещоденник, Психософія

Tagged with ,

Відповідей: 25

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ухти! Оце пост. Прямо хочеться написати пост-коментарій до твого посту. =) Хоча, якщо казати в загальному, то ти страшний нитик і ще й лузер. Я знаю приклади людей, які не є ні нитиками ні лузерами, так що ти (і можливо я) в порівнянні з ним – лузер. Відповідно і відповідь на питання поста – і ти такий і світ наповнений такими як ти, лузерами. Ось і так сталось…

    А тепер конкретно.

    1. Теорія змови. Я передивився купу фльмів )) (ну там Zeitgeist, 9/11, паразіти мозка, …) і прочитав кілька книжок на дану тематику. Власне, там було сказано, що є групка людей, у яких мета – керувати всіма людьми, будь-якими способом. Для цього вони постійно змінюють світ, людей ну і звісно системи. Думаю, систему освіти вони також зачепили і поступово вкорінюють у мізки людей ФАЛЬШИВІ ЦІННОСТІ. Ти бачиш, що вчитися заради диплому – це якось неправильно, проте для більшості це нормально, у них ІНШІ ЦІННОСТІ, уже фальшиві. Можна розводити демагогію а можна гуглити далі на дану тему.

    2. “Коли людина не може нічого робити і не може когось навчити, вона починає вчити всіх як правильно вчити” (q)
    У мене такі ж проблеми ))) Тут треба критично віднестись до себе. Ти нібито кругом і пишеш, що ти неправий, проте ти так не думаєш. Подумай, постав себе на місце одногрупників. Постав на місце викладача. Подумай, що таке вуз – заклад де вчать науці чи заклад де вчать досвіду виживати в сьогоднішньому світі. Ну або написати спочатку пост, поставити інвізібл і прочитати його ще раз через пів-року і подумати, чи потрібно його публікувати (згадай кібвікі, лист до декана). Короч, проблема у тобі (як я казав уже, у мене точно така ж), треба її знайти і знайти методи виправлення себе.

    3. Езотерика. А навіщо тобі взагалі вуз? Навіщо ти вчиш якісь теоретичні науки? Хіба не краще було би вчити вирощення с/г культур або конструювання потягів? Тобто, щос практичне.
    А якщо взяти глибше, то все що від тебе потрібно, це служіння Богу. Не те щоб поклонятись Йому, але заслужити у Нього довіри і довести, що ти хороший Його син. Розглядай вуз як тимчасовий період, коли ти можеш зробити максимальну кількість хороших справ. Не звертай уваги на інших, вони, скажімо так, під владою диявола. Світ завжди був поганий, тому в ньому і цінуються хороші люди. Стань таким і не дивись на інших.
    Не віриш у Бога? Повір у щось інше, з не менш хорошою ідеологією. Християнський бог – не єдиний хороший, можна зробити собі збірного бога з кількох релігій )). Можна прийти до Бога просто через розвиток тіла й духу. Ну короч..

    4. Можеш підтримати мене в неназваному, неіснуючому та без сформованої мети проекті )) Сприйняти ідеологію, що він колись з”явиться, буде постійно покращуватись і вирішить деякі твої сьогоднішні проблеми. Хоч тобі це і не знадобиться (проблеми зникунуть), проте будуть люди, яким цей проект допоможе, а може й навіть дуже.

    Ну як? =]

    danbst

    Травень 25, 2010 at 19:34

  2. Ну, про нитика і лузера ніяк не посперечаєшся. Можна хіба що сказати “лучше будет плаксой и слабаком чем п**рилой готиком”. Сонце мене колись вилічить.

    1. Теорія змови. Навіть якщо хтось чогось змовився, то виясняти хто якось тупо. Я тут теж з одними людьми змовився на рахунок світового панування.

    2. Та явно в мені. Тільки колись її не було. А чим далі тим вона більша.

    3. Теж напевне правильно, хоча й важко. Але варто подумати.

    4. Ну, в мене інший підхід до планів довших за життя. Якщо я і досягну чогось перед смертю, то в мене буде час придумати ще щось. А як не буде, то яка різниця? Тому я поки що не можу зрозуміти твій світогляд.

    Та ще однією причиною (можливо не головною) є те, що університети занадто консервативні, як на наш динамічний час. І тому їх стара форма вмирає.

    Але теорія того що варто лише зрозуміти що насправді немає ніякої ложки університету, і все можна буде зігнути веселіша.

    bunyk

    Травень 25, 2010 at 21:28

  3. Забув подякувати за коментар, і запитати а в чому суть лузерства? В тому що людина мріє змінити світ ставши прибиральником? Здається це навпаки круто зрозуміти своє призначення, навіть якщо воно – бути прибиральником.

    bunyk

    Травень 25, 2010 at 21:35

    • Не знаю як ти )) але я живу у гуртожитку. Причому за стінкою від чоловічого туалету. І знаю як він буває в понедлок вранці закиданий фекаліями. Ось в ці моменти я перестаю тішити себе думкою, що в крайньому випадку стану прибиральником. Тобі, в принципі, видніше…

      >>>в чому суть лузерства
      в нитті. вірніше, в відношенні. по відношенню до деяких інших людей ти лузер. Ну це чисто моя суб”єктивна думка, я навіть не хочу стверджувати її правильність, просто для підтримки розмови )))

      >>>то виясняти хто якось тупо
      не треба виясняти хто, треба виясняти що з існуюючого в світі є їхніми проявами і їхніми пастками для людей. що є фальшивим, що є правильним.

      >>>Я тут теж з одними людьми змовився на рахунок світового панування.
      ну то й що? ти ж ще нічого не зробив. А ось певні люди змогли розділити україну на захід-схід, вивести яника в президенти, провести епідемію грипу, викорінити правильні цінності у студентів, ввести моду на використання синтетичних добавок (Е***) в їжу, взяти під контроль світові фінанси і тп.

      >>>Але варто подумати.
      більш ніж варто

      >>>Тому я поки що не можу зрозуміти твій світогляд.
      я не для себе роблю. я роблю так, щоб після “реінкарнації” мені було легше йти, щоб була “протоптана стежинка” )) Ну, не зовсім після реінкарнації, типу якби я існував у інший час, я би хотів би щоб було … (і тут вставляй, що я роблю).
      (і доречі, я не про “абстрактну мету на 1000 життів”, я вже про інше=)), часи постійно міняються)

      >>>Але теорія того що варто лише зрозуміти що насправді немає ніякої ложки університету, і все можна буде зігнути веселіша.
      ага, треба тільки зауважити, що це гіпотеза, а не теорія ))) причому не наукова

      danbst

      Травень 25, 2010 at 22:25

  4. Ясно, лузерство лишень в відношенні, і нитті. Це я виправлю.

    Цей пост до речі виконує і іншу ціль. Він показує людям альтернативну точку зору на найкращий факультет України зокрема, і освіту нашої “еліти” загалом.

    bunyk

    Травень 25, 2010 at 23:58

  5. Ниасилил 🙂
    Т.е. прочитал пару раз, но главной мысли не понял. Можно еще раз все то же самое изложить в одном абзаце? 😉

    Icefall

    Травень 26, 2010 at 09:28

    • Ну, то напевне і не варто було читати три рази. Користі з того що я написав дуже мало.

      bunyk

      Травень 26, 2010 at 14:18

  6. На замовлення – екстракт поста:

    Наша вища освіта вмирає. І мені хочеться від неї втекти. І прийнято шукати проблеми в собі, але є пару фактів, які наштовхують на думку про те, що і ззовні щось не так. І ознаки того що щось не так проявляються все сильніше. І я нічого не міняю, а просто чекаю, як це роблять усі. І хоча достатньо просто правильно до цього відноситись, але деякі факти (в пості наводиться кілька прикладів) свідчать про те, що виходить слабо. І проблеми не тільки в мене (кілька прикладів). Кожне наступне покоління знає менше в мірках того, що хоче з нас система освіти.

    І ще. Університет втрачає свій статус групи розумних молодих людей що збираються разом і вчаться думати, творити і отримують від цього процесу задоволення. Тепер це – установа, в якій в результаті багаторічного бюрократичного процесу можна отримати папірець що ви пройшли цей процес, відкосити від армії, і дешево пожити в Києві (в кого які потреби).

    Може проблема в тому, що з дев’яностих років сильно змінились способи роботи з інформацією? А університети так і залишились тисячолітньою традицією?

    Що цікаво, самоосвіта працює геть інакше ніж вища освіта. Вища освіта каже ви МАЄТЕ вивчити, це, оце, і ще це. А потім це. Для чого? Щоб отримати диплом. Самоосвіта ж каже ХОЧУ вміти оце. Для цього потрібно знати оце, оце, і оце. Бачте, зразу ясно для чого все робиться.

    І якщо така “освіта” допоможе мені отримувати більшу зарплату, то ну її до одного місця. Я хочу працювати кимось кого не болить голова, а болять руки, і вчитись самостійно.

    Може я і здався, але тоді не можу зрозуміти, за що я боровся, і чого хотів?

    Упс. Одним абзацем не вийшло. Можна ще двома реченнями:

    Твориться якась фігня. Ну, я один не хочу вчитись, це ще напевне можна зрозуміти, але щоб усі?

    Якось так.

    bunyk

    Травень 26, 2010 at 14:10

    • Теперь понятно. Да, кризис во всем, в том числе и в системе образования. Кризис — это неопределенность. Выйти из него — означает поставить цель и двигаться по направлению к ней. Ну а цель себе уже должен ставить сам.

      Icefall

      Травень 26, 2010 at 14:28

    • >>>але є пару фактів, які наштовхують на думку про те, що і ззовні щось не так.
      я ж кажу, теорія змови =)

      >>>Університет втрачає свій статус групи розумних молодих людей що збираються разом і вчаться думати, творити і отримують від цього процесу задоволення.

      власне я і кажу, зараз інші цінності, і це не університет їх нам наставив. бери вище…

      >>>Може проблема в тому, що з дев’яностих років сильно змінились способи роботи з інформацією?
      ага, з тих часів нам почали вкорінювати американську систему освіти. І тепер немає “тисяч бідних вчених-інженерів, які вміють думати, проте не мають роботи” а виховується покоління людей, які роблять свою роботу не задумуючись. Власне я сам уже маю роботу, заключається в звичайному бидлокодингу на С# для однієї дуже відомої ІТ корпорації.

      >>>Твориться якась фігня. Ну, я один не хочу вчитись, це ще напевне можна зрозуміти, але щоб усі?
      можливо навчання не найголовніше? можливо головніше мати хату, відстрочку від армії, свободу від батьків? як ти взагалі так вирішив, що твоя точка зору правильніша?

      >>>Може я і здався, але тоді не можу зрозуміти, за що я боровся, і чого хотів?
      неправильно поставлені цілі?

      danbst

      Травень 26, 2010 at 15:52

  7. >>> я ж кажу, теорія змови =)
    Теорія з класу креаціонізму. А може все таки тут проста еволюція?

    bunyk

    Травень 26, 2010 at 19:11

    • Еволюція – це коли приходить краща заміна. А в даному випадку ти говориш про відмирання. Як думаєш, моа та додо вимерли “тому що еволюція”?

      danbst

      Травень 26, 2010 at 19:18

      • Ну, динозаврів вбив метеорит, додо – людина. Суть еволюції в тому що щось змінюється. А вже куди – це наша суб’єктивна думка, як її учасників.

        bunyk

        Травень 26, 2010 at 20:01

        • мда… ми говоримо різними мовами ))) в такі часи я розумію, наскільки правий Галактіон…

          danbst

          Травень 26, 2010 at 20:51

      • Про вимирання видів до речі: http://www.youtube.com/watch?v=MXTBotdauPo

        bunyk

        Травень 26, 2010 at 20:17

  8. ти абодуже ледачий і щукаєш причину, або толковий, але не бачиш цілі.
    чи є ще щось?

    Chel

    Травень 30, 2010 at 00:52

  9. Буде видно.

    bunyk

    Травень 30, 2010 at 20:49

  10. Нормальное образование на факультете. И людей которые хотят учиться тоже достаточно (точно не меньше 10% потока). На заочке, например, большая часть группы даже после получения диплома ничем не не будет отличаться от людей “с улицы”, никогда не учившихся на техническом факультете. Так что жевать сопли по поводу того что кто-то там сдает неработающий код и это якобы демотивирует учиться глупо.

    skeptik

    Травень 31, 2010 at 00:15

  11. Ви по своєму праві. Правда 10% групи це двоє людей. 😦

    Але як мені не погодитись з тим, що через це жувати соплі не варто. 🙂

    bunyk

    Червень 2, 2010 at 21:08

  12. […] от, я веду до того, що якщо метою статті є показати проблеми факультету, то їх треба показати чітко, і контрастно. Звичайно мій […]

  13. […] розказуйте. P.P.S. Якщо я знову напишу щось на зразок “Це я такий, чи світ такий?“, нагадайте мені слова з першої пісні в цій […]

  14. Все правильно ви відчуваєте, і правильно мислите, пане bunyk :). Дай Бог, щоб до кінця навчання вам не сподобалося в стінах цієї стародавньої форми знущання над людиною)). Більшість саме тому і вчиться заради диплома, бо більше, ніж димлом, нічого з цієї форми навчання не візьмеш. Але мало хто усвідомлює те саме, що усвідомили ви. І ще менше людей переймаються через це.
    В цьому і є задача консервативної “верхівки” – аби все було по-старому і масами так само легко було управляти.
    Ви ж прагнете до нового прогресивного світу, і коли ви зможете згуртуватися з однодумцями і діяти в цьому напрямку, світ навколо вас зміниться.
    Бажаю успіхів.
    пс. я одна з тих, хто думає про освіту так само, як і ви. І свого часу теж була обурена, що люди просиджують “за партою” аби лиш отримати “папірця”, який автоматично всіх урівнює і дає карт-бланш на відповідні посади. Це система, яка породжує і просуває улесливих нездар. І далі – саме вони позаймають найприбутковіші місця. Хоча нічого не створять, а лише “робитимуть гроші”. Слуги для господаря – ось професія, яка має бути в цих дипломах. І доки всіх все влаштовує, це не зміниться. Шукайте шлях вирватися вже зараз, якщо захочете знайти “своє місце” в системі, то швидше за все вас посунуть улесливі нездари, які радісно скористаються з ваших здібностей для свого збагачення. Перший крок – думайте про те, як самому заробити багато грошей за свої здібності. З ними ви зможете змінити світ, але не баріться, поки система вас не переробила і не засмоктала. Якщо вважатимете, що гроші не важливі – то ви вже програли системі. Якщо задовільнятиметеся лише грошима, то система не зміниться.

    Вікторія Блискавиця

    Червень 3, 2015 at 11:18

    • То було 5 років тому, зараз я закінчив і точка зору трохи змінилася.

      По перше, університет вчить тому що знання так просто не даються, їх треба пласкогубцями чи іншими тортурами з викладачів вимагати і витягувати. (Бо в реальному світі так само ніхто тебе вчити не зобов’язаний.).

      По друге, головне не викладачі, головне студенти з якими ти вчишся. В гуртожитку можна навчитись ще більше ніж на лекціях. 🙂

      bunyk

      Червень 3, 2015 at 11:41

  15. Взагалі-то знання повинні легко даватися там, де з тебе беруть гроші за те, що дають знання)). Це ви вже почали прилаштовуватися до системи. В позауніверситетському житті (бо навчання – це теж реальний світ, чому він “нереальний”?:)), знання також даються легко, якщо ви серед однодумців, а не серед конкурентів, які мріють вас скинути донизу і зайняти ваше місце. Зокрема вчителі в школі часто радіють успіхам учнів, бо ті ніколи їх не перевершать, поки навчаються, а от в університеті викладачі вже починають заздрити учням і вбачають в них майбутніх конкурентів – це в рамках тої системи освіти, яка зараз є. Бо в інших країнах так не є – викладач бачить в своїх учнях майбутніх колег, його мета не зберегти тепле грошовите місце, а співпрацювати і винаходити щось нове. Хоча, звісно, крадії ідей теж трапляються.
    Але це ненормально, як це є в Україні, коли наукову роботу треба писати під прізвищем твого начальника і наставника, а не під своїм.
    Щодо студентів, з якими вчишся, то можна згадати Цукерберга). Питаннє суперечливе, як на мене.

    Вікторія Блискавиця

    Червень 3, 2015 at 17:42


Залишити відповідь

