Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Геніальні документальні фільми – візуальна математика

with 7 comments

Знаєте, я заздрю своїм дітям наступним поколінням. Офіс або згине, або еволюціонує, і їм більше на лекціях не будуть показувати вордівський документ з проектора, підсвічуючи указкою слова які читає лектор. Їм будуть показувати багато, красивого, якісного анімованого, і навіть інтерактивного відео.

Сам мрію зняти якийсь документальний фільм з математики. Рік тому я був від цього далекий. Цього року я не боюсь Блендера (подолав якийсь поріг), і навчився створювати об’єкти що описуються математично. Тому можна сказати дещо наблизився до зйомок документального фільму (серіалу), що зробить революцію у вивченні математики. Але тим не менш, і в наш час зустрічаються шедеври. І поки я не зняв свій, можна смакувати вже наявні.

Як вивернути сферу навиворіт

Топологія, двадцять хвилин. Мозок доведеться напружити, і мало не вивернути. Треба буде спробувати переглянути ще раз, може зрозумію. Згадались слова вчительки молодших класів: “Ну це хіба вища математика? Що тут складного?”. Так от топологія вище за вищу математику, самі переконаєтесь. А уявіть собі такий фільм про інтегральне числення. Тоді в якомусь там сьомому класі будуть казати: “Хіба матан це вища математика?” 😉

Тіні четвертого виміру

Напружуватись не доведеться, просто насолоджуйтесь красою. Це схоже на мої дослідження гіперкубів, тільки на порядок вище. До речі, не завважували в мене в іконці блогу кусочок тессеракта?

На цю ж тему – Карл Саган, без комп’ютерної графіки, але тим не менш більш зрозуміло:

UPD:
І те посилання що в коменрях давав Леонід. Фізики використовують математичні візуалізації для того щоб досліджувати світ:

Advertisements

Written by bunyk

Травень 13, 2010 at 21:45

Відповідей: 7

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ухх про сферу круто! А ось 4вимірність поки що не дано мені зрозуміти, мабуть різниця у двох вимірах занадто велика.

    Хочу побачити стереографічну проекцію об”єкта з розімрністю 3,1415926. Мабуть, це буде найжосткіший фрактал!

    danbst

    Травень 13, 2010 at 23:20

  2. Залежить від того що розуміти під словом розуміти. Важко зрозуміти те що не бачиш. Як от орбіталі електронів, двох спостерігачів за надновою, один з яких рухається і.т.д. Загалом, щоб бачити четвертий вимір, можливо треба мати більше очей, в яких в процесі еволюції не було потреби, бо світ тривимірний.

    Може розуміння – це щось таке, що допомагає нам робити висновки. Ехх.

    А ще б вияснити як це зробили… Такі анімації ні руками не намалювати, ні формулами описати… Точніше формулами напевне можна, але хотів би я подивитись на їх виведення.

    bunyk

    Травень 14, 2010 at 00:14

  3. Тільки побачивши назву блогу вже здогадувався шо буде відео про вивертання сфери)

    Zviri

    Травень 18, 2010 at 13:37

  4. Хм. І як ви до цього дійши? Кібери в основному вчаться на кубику, і навіть лаби пишуть з кубиком рубика. Звідки можна здогадатись що мова піде про сфери?

    bunyk

    Травень 18, 2010 at 23:22

  5. Icefall

    Липень 27, 2010 at 14:49

  6. Клас, тут графіка навіть не для того, щоб передати інформацію, а для того, щоб визначити елементи яких бракує. Мають існувати такі частинки, щоб цей малюнок став симетричним, і ВАК має це довести… Просто слів нема.

    bunyk

    Липень 30, 2010 at 21:13

  7. […] знають що я обома руками за використання більше мультимедійних мо…. Як і за MIT Open Course Ware. Якби такі штуки були б в нас, було б […]


Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: