Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

На питання про те, для чого та як використовують Linux

with 22 comments

Зроблена нашвидкоруч відповідь, що “не влізла” в коментар. Список – антипод від моїх коментаторів – вітається 😉 .

Програмування: Інструментів – гори. Звісно тут немає Visual Studio, але для .Net є Mono, C++ – взагалі системна мова, Python, Perl теж встановлені одразу, так як значна частина системи написана саме на них. Для web-програмування – LAMP. Ставиться однією галочкою в менеджері пакетів. Візуальні середовища – Net beans, Eclipse, Mono develop, Qt Creator (найкраще на мою думку, Visual Studio відпочиває, Nokia рулить. Жаль немає для Python.) Ну, і звичайно, так як вся система побудована з текстових файлів, то текстових редакторів тут теж навалом. Вбудований gedit – класний, простий, тим не менш, має купи плагінів, підсвітку всіх мов, і купу других функцій, про які я не знаю, бо використовую трохи складніший та шустріший редактор (Vim). На цьому про програмування завершу.

Робота з документами. Є Open Office, якого я ненавиджу як і Microsoft Office. Такий же величезний, неповороткий, та незручний. Вміє відкривати всі документи Microsoft Office, окрім .mdb. Ну, для цього Access напевне має якийсь інструмент експорту в SQL.

Дизайн. Векторна графіка – Inkscape (початково для SVG, як стандарту w3c, та здається вміє більше). Растрова графіка – Gimp (здоровенна програма, яка мене бісить тим, що загружає купи всяких пензлів, в той час як мені від неї нічого не треба окрім обрізання фотографій). Поставляється як стандартний редактор. Кажуть в наступних версіях поставлять щось легше. Я його ні на що не міняв, бо фотографії він обрізає таки непогано, а почекати три секунди я можу. Найчастіше малюю в dia, та й то тільки через те, що мені крім скінченних автоматів та схем БД нічого не потрібно, і тому, що я не маю мишки, доводиться малювати тачпадом. В Dia це можливо, а в художніх інструментах, як Gimp, та Inkscape – треба точність пензля. Тривимірна графіка – Blender. Всього то 20 Мб, але програма монструозна. Коли з 3ds Max може справитись і дитина, то над освоєнням blender треба трохи посидіти. Все ніяк немає часу цим зайнятись. Хороший тим, що має власний ігровий движок, та скриптується Пайтоном. Flash. Flash – має померти. Хай живе HTML5!

Серфінг в неті. За замовчуванням Firefox. Та можна поставити і інші браузери (Правда над Internet Explorer доведеться попотіти з Wine :).

Медіа, та консоль.

Такий от "скін" до mplayer-а. (Буковки при потребі ховаються)

Такий от "скін" до mplayer-а. (Буковки при потребі ховаються)

Враховуючи те, що мій комп’ютер трохи старенький, я замінив Firefox на Chrome, а Amarok (аудіо) на mocp (музику я і так не дивлюсь, а слухаю, тому мені досить підтримки плейлістів, та глобальних клавіш керування відтворенням). Mplayer – тут без коментарів. Він як Classic Player, тільки ще крутіше, та швидше. Поставив його без графічного інтерфейсу, і єдина проблема тепер – відео не запускається з наутілуса. З консолі запускається.

А ось це - mocp.

А ось це - mocp.

Але консоль – це так, для зручності. Для тих хто більше звик до різних візуальностей є інші програми.

Written by bunyk

Квітень 23, 2010 at 22:35

Оприлюднено в Інструменти

Tagged with

Відповідей: 22

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ну все правильно, Linux используют программисты для программирования под Linux.
    Ничего личного =)
    Из перечисленного только Amarok рулит, ну и Inkscape туда-сюда. (Фаерфокс не рассматриваем)

    Icefall

    Квітень 23, 2010 at 22:53

    • на самом деле 😉 линукс программисты чаще пишут таки кросплатформенно. Python, Qt, Gtk, cmake, SDL… Все неспецифичные библиотеки и фреймворки компилятся под винду и мак. Соответственно компилится и софт, написанный на них. Так что виндузятников, пишущих под виндовс, в процентах больше, чем линуксоидов, пишущих под линукс =)

      ulidtko

      Квітень 24, 2010 at 04:01

  2. Я б скоріше сказав що для сидіння в інтернеті, і перегляду фільмів. Яке ще таке програмування? 🙂

    bunyk

    Квітень 23, 2010 at 23:41

  3. З приводу обрізання – постав gThumb Image Viewer. Легка і швидка програма.
    З приводу ОО – дарма ти так. Наприклад, мені подобається там редактор формул, який має латехоподібну мову. Оскільки мені влом розібратись з Латехом, то для мене ОО – саме воно.
    Редактор – емакс)
    Плеєр – Songbird, поки не знайшов плеєра-демона, який мені сподобається. Грузити зараз Амарока всі Qtшні ліби якось не хотілось.
    Чого не вистачає – сучасного візуального двохпанельного файл-менеджера. mc не підійшов (не фанат ФАРа), gnome-commander трохи примітивний, а качати Qtшні ліби заради Krusader знову ж таки…

    alexyakushev

    Квітень 24, 2010 at 00:13

    • Коли я користувався віндою, без Тотал Командера, написаного Крістіаном Ґіслером, не міг обійтись. У мене він навіть на флешці стояв, про всяк випадок; тому що explorer.exe — скажімо так, слабкий файловий менеджер, принаймні в WinXP. Потім, в лінуксі, одним із перших кроків став пошук двохпанельного файлового менеджера, на зразок TC. Я поставив кілька, вибрав gnome-commander як найкращий (його принаймні можна було терпіти), налаштував кольорову схему… *виходить з трансу згадування*. mc не ставив принципово (як не пробував і Far). В будь-якому разі, такого класу софтом я не користуюсь вже давно.

      Для складних файлових операцій у мене є консоль. Командний рядок значно гнучкіший і потужніший за вікна, але не дуже зручний для частих одноманітних операцій. Наприклад, видалення рядків, що містили слово scores, з файлів song.ini з усіх підпапок папки гри FoFiX, я робив в консолі. На написання команди і перевірку того, що вона не наробить біди, у мене пішло близько трьох хвилин. А підпапок там було 402. Це вже я підрахував тільки що, командою find fofix-3.121/data/Songs/ -type d | wc -l 🙂 Часу це зайняло приблизно 8 секунд 🙂

      Для «звичайних» файлових операцій (типу скинути щось комусь на флешку, поворушити фільми, знайти й відкрити конспект etc) у мене є Nautilus, стандартний гномівський файловий менеджер. В ньому життя мені полегшують: Drag&Drop, Drag&Drop, закладки (bookmarks), Drag&Drop, таби (ctrl+t), також Drag&Drop, кнопочки-папки замість рядка з адресою (breadcrumb navigation), Drag&Drop, зум в папках, що при збільшенні показує більше інфи про файли, пошук при наборі назви файлу та інші дрібниці (і, звичайно ж, Drag&Drop). Так-так, Drag&Drop приймають *всі* елементи інтерфейсу, що логічно представляють папку. Вставили флешку — в боковій панелі з’явився рядок з її назвою — перетягнули файл, кинули на флешку — клікнули на значку витягування флешки поруч. Вставили, перетягнули, кинули, клікнули, витягнули. Я наполегливо раджу відчувати дискомфорт при використанні хоткеїв Ctrl+{X,C,V} %) І ніколи нікого їм не вчити. Вони злі. Привчайте натомість до Drag&Drop.

      Так от, мій висновок: двухпанельний файловий менеджер був мені просто незамінний під досом, дуже сильно бажаний в WinXP, і наразі не потрібний в лінуксі.

      ulidtko

      Квітень 24, 2010 at 05:14

      • Насправді я дуже не люблю мишку, тому наутілусом користуюсь постільки поскільки. А консоль – так, виручає в 50% випадків.

        alexyakushev

        Квітень 24, 2010 at 09:10

        • ну от, в наутілус додали «додаткову» панель %)
          в меню “вигляд”, викликається по F3

          ulidtko

          Травень 5, 2010 at 10:25

        • А користі з тієї панелі коли немає копіювання по F5, та інших функцій. Norton Commander якраз був сильним завдяки своїм функціональним клавішам.

          bunyk

          Травень 5, 2010 at 12:43

          • а протягтути мишкою, затиснувши Ctrl при потребі, — слабо? %)

            ulidtko

            Травень 5, 2010 at 17:44

    • Щодо двохпанельного менеджера, спробуй double commander.
      Проект активно розвивається, уже доволі давно користуюся ним.

      Strange_V

      Травень 7, 2010 at 08:25

  4. Еех, знову не враховуєш нюанси. Загалом ти правий.

    Віжуал Студіо + C# = добре налагодженя індустрія. В першу чергу зроблено не для зручностей, а для мас. Тобто, щоб дана зв”язка замінила аналоги в усіх великих компаніях – Джава, Фокспро, С++.

    1СБухгалтерія немає нормального під ліннукс, так шо не всі інструменти присутні.

    >>>Flash – має померти
    поясни

    Ну і ще раз про офіс. 2007 офіс надзвичайно приємний для неспішної роботи. А 2010 мабуть буде взагалі ляпочкою. І вони НЕ порівнюються з ОО.

    PS. А ще ти забув вказати найпоширенішу причину, чому використовують лінукс. Бо людям подобаються компи і їм приносить задоволення постійно гуглити, читати мани, взнавати у друзів, як за допомогою існуючих лінукс програм зробити потрібну їм задачу. Причому задачі як правило не кінчаються.

    НА мою humble думку, ОС повинна бути інструментом, а не метою пізнання.

    danbst

    Квітень 24, 2010 at 09:31

  5. А що таке 1CБухгалтерія?

    Ну, для чого людям флеш? Щоб дивитись рекламу, і грати флеш-ігри. Де він використовується більш-менш корисно? На YouTube, і щоб намалювати графік в адмін-панелі WordPress. YouTube вже має альтернативу – HTML 5. А графіки давно можна було малювати в JavaScript. І звісно IDE для флеша немає під лінуксом.

    PS. Ти троль. Звісно задачі не закінчуються. Коли закінчаться задачі, для чого буде жити.

    Ну, і ОС повинна бути інструментом, а не метою пізнання. Тільки з чого ти взяв, що Linux – мета пізнання? Я тут якраз намагався об’єктивно описати його “інструментальні” сторони.

    bunyk

    Квітень 24, 2010 at 13:25

    • >>>Щоб дивитись рекламу, і грати флеш-ігри.
      БАчиш, потрібно! Я також чекаю хтмл5, але він не вирішить всіх проблем

      http://mrdoob.com/projects/harmony/#ribbon
      http://zoomquilt2.madmindworx.com/zoomquilt2.swf
      http://lab.andre-michelle.com/pulsate
      http://lab.andre-michelle.com/tonematrix

      >>>PS. Ти троль.
      Ну я ж не спеціально.

      >>>Тільки з чого ти взяв, що Linux – мета пізнання?
      Багато знайомих лінуксоїдів, які при спілкуванні тільки й розпитують один одного, як щось зробити у лінуксі.

      >>>об’єктивно описати
      об”єктивність – поняття суб”єктивне =)

      danbst

      Квітень 24, 2010 at 16:49

      • Сильні флешки.

        >>> об”єктивність – поняття суб”єктивне =)
        Ну, на те щоб виявляти факт ненейтральності моїх статтей про деякі речі є ти.

        bunyk

        Квітень 24, 2010 at 18:54

        • http://9elements.com

          там можна багато подібних лінків наклікати

          ulidtko

          Квітень 24, 2010 at 20:17

          • Ось вам забавка, лінк на яку зараз активно мандрує рунетом:
            http://www.telesputnik.ru/tools/alchemy.html (Буник, пиши курсову >;))

            В забавці флеша не виявлено.

            ulidtko

            Травень 5, 2010 at 10:38

          • Нудна гра. Графіка ніяка, геймлей ніякий. Задача складності O(n^2).

            Ну, і не мені одному курсову треба.

            bunyk

            Травень 5, 2010 at 12:52

            • погоджуюсь, мене теж не вразило. Але багатьох чомусь таки захоплює.

              і да, курсову треба, треба, треба…

              ulidtko

              Травень 5, 2010 at 17:49

      • ось тут ще багато вражаючих «штучок» повністю на JS, без ніякого флешу: http://www.chromeexperiments.com/

        Флеш має померти.

        ulidtko

        Червень 1, 2010 at 20:45

  6. до речі. Вихопив з тексту статті слова «gedit» та «плагіни» і згадав. Бунику, я маю плагін для gedit, що робить автодоповнення пітона. З повноцінною інтроспекцією. Треба?)

    ulidtko

    Травень 5, 2010 at 17:47

  7. Gimp (здоровенна програма, яка мене бісить тим, що загружає купи всяких пензлів, в той час як мені від неї нічого не треба окрім обрізання фотографій) — а даремно, шари це геніальна штука, дозволяє багато чого робити.

    в художніх інструментах, як Gimp, та Inkscape – треба точність пензля. — в принципі, якщо дуже збільшити зображення, то можна і з тачпада робити досить філігранну роботу. Хіба що обведення якихось складних ділянок все одно кропітке.

    dmytrish

    Липень 24, 2015 at 20:44


Залишити відповідь

