Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Про фізику, вікіпедію, архітектурні шаблони, і весну

with 2 comments

Щось я вже давно нічого не писав. В той же час danbst тільки но взявся за це серйозно. А раз є конкуренція – пора вдосконалюватись в нашому жанрі.

Про вікіпедію

Навіть не знаю чому я нічого не писав. Може тому, що потрохи почав розуміти, що робота з CybWiki таки заглохне. В цьому мене загалом переконали Тетяна Олександрівна, та один анонімний вікіпедист.

Вміст вікіпедії

Працюючи над CybWiki в мене завжди була відповідь на питання, чому потрібно мати ще щось крім Вікіпедії.

  1. На великій вікі “значущість” не дасть створювати сторінки викладачів.
  2. На великій вікі “енциклопедичність” не дасть створювати методички
  3. На великій вікі “повнота висвітлення” не дасть створювати достатньо короткі, статті з означеннями.
  4. І взагалі туди не вкласти розклади, питання екзаменів, і багато інших речей.

І ще більш чесно кажучи, я боявся строгих критеріїв якості вікіпедії. Рік тому звідти видалили мою статтю про ціну гри, яка містила означення: “Ціна гри дорівнює верхній та нижній цінам гри, якщо вони рівні.”. Якось так. Це трохи образливо, хоча, якщо подумати, то і цінності великої в цьому не було.

Тим не менш, вже маючи немалий досвід розмітки, \LaTeX, Vim, думаю я міг би справитись і з “енциклопедичним стилем”. Найважчим є тільки відповісти на питання “Звідки ти це знаєш?”, aka “Citation needed”. Треба буде навчитись складати списки джерел, тим більш, що це може знадобитись і в курсових, і взагалі.

Крім того, Вікіпедія вже давно не обмежується енциклопедією. Особливо мені подобається продовження в вигляді вікіпідручника. Ось тут вже є де розгулятись творчості, і дивно, що він у нас так слабо розвинений. Основна гордість українського вікіпідручника – переклад Ґвідо ван Россума “Python“.

Я вирішив ще написати книжку яку завжди мріяв прочитати – програмування комп’ютерних ігор. Ну, звісно, я провів багато приємних годин за Ламотом (завдяки danbst), тим не менш, книжка “Програмування ігор для Windows. Поради професіонала” вже трохи неактуальна. Тому вирішив написати свою, і сподіваюсь завершити хоч через два роки. В такому своєрідному форматі, але я ж казав – таку яку завжди мріяв прочитати. Називається “Давайте пограємо зі змією“. Чому так – виясните коли прочитаєте початок.

Є ще вікіуніверситет, якого поки що немає в Україні. Десь бачив обговорення на сайті координації проектів WikiMedia. Там говорилось про те, що передумовою відкриття університету є відповідний розвиток вікіпідручника. (Та й справді, який університет без бібліотеки?). А наприклад російський вже має цікаві курси: “Программирование и научные вычисления на языке Python“.

Одним словом, раз навіть міністр освіти сказав що пора розвивати український сегмент вікіпедії, значить таки варто за нього взятись. А на CybWiki залишити розклад, розповіді про факультети, і взагалі все що стосується факультету, та не стосується математики та програмування.

Мій аккаунт на проектах Wikimedia – Bunyk.

Тепер про фізику

Діти, коли хочете навчитись програмувати – не поступайте на кібернетику. Кібернетика – це наука (НАУКА!!!) що вивчає в кращому випадку теорію що за цим програмуванням стоїть. Тут намагаються дати знання до такої міри фундаментальні, що їх має вистачити як мінімум для створення нової мови програмування. Але, чи багато ви знаєте людей, які створили щось таке велике, як мова програмування? От, от, приблизно стільки ж кібернетиків зрозуміли кібернетику в достатній мірі.

Danbst якось зауважив, що одну математику вивчити буде заскладно, а кібернетика – це така собі немала прибудова до неї. (Хоча можливо просто її розділ.). Але повірте, розділ немалий.

Факультети

Факультети

Правда це я відхилився від теми. Основна історія яку я хочу розповісти:

В фізико-технічних корпусах КНУ (інші я як правило не відвідую) з’явились оголошення про лекції мови Python. Ще минулого семестру, тільки я тоді не попав. В цьому семестрі я таки попав.

Виявилось лекції веде другокурсник – фізик. І туди ходять навіть п’ятикурсники. А останнього разу я навіть бачив дівчину! Одним словом хлопець в програмуванні розбирається сильно, бо окрім Python ми займаємось “справжнім” проектом. Використовуючи шаблони проектування, систему керування версіями (коду поки що немає, ми тільки проектуємо і вчимо мову), і всі найновіші методи що тепер застосовуються в розробці.

Подібне було тільки на програмуванні на прикладній математиці. На інформатиці, подібне можливо буде на спецкурсах ТТП, і то напевне в магістратурі. Тим не менш, вчимось весело.

І от першокурсники-кібернетики запитали:
– Якщо ви так добре знаєте програмування, то чому ви поступили на фізику?
– Ну, бачте, я люблю програмування. І подумав, що зможу вивчити його самостійно. Окрім того, мені здалось, що на кібернетиці мою любов до програмування можуть трохи зменшити. А от фізика – інша справа. Фізику самостійно вивчити важче.

Ну не геній? Роби щось щоб жити, і живи щоб робити щось що тобі подобається. А спроба об’єднати перше та останнє тягне за собою ризик зміни останнього.

Тільки це я знову починаю нити. От найбільше себе за це не люблю. Маємо те життя яке маємо, і щастя залежить від того, як ми ставимось до того що маємо.

Архітектурні шаблони

А враховуючи те, що ми вчимось там непогано, нам навіть дали домашню. Яку я продовжуючи своє розпиздяйство не зробив. Ну ще є час.

Значить мені потрібні книжки про шаблони проектування, UML, цикли розробки, і подібне. Знаєте – кидайте посилання. Особливо цікавлять MVC, DAO, ActiveRecord і подібні. Нам пропонується вчити все це на основі веб-фреймворку yii-framework, який здавалось би непогано задокументований, та все ж хочеться знати загальну теорію.

І напевне варто буде спробувати заповнити відповідний розділ вікіпедії. Там по методах розробки поки що в основному заглушки.

І весна прийшла

Тепер це помітно. Що стає ще однією причиною перестати нити, і сісти вчитись. Ах, і курсова. Курсова тормозить. Зате завтра я сподіваюсь здати лабораторну з ЧМ, і потрохи почати здавати хоч щось!

Здається все.

Written by bunyk

Березень 22, 2010 at 01:40

Оприлюднено в Нещоденник

Tagged with , ,

Відповідей: 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gang of Four (Гамма, Хелм…) “Приёмы ООП проэктирования. Паттерны проэктирования”
    Эрик Нейбург “Проэктирование баз данных на языке UML”
    Леффингуэлл “Принципы работы с требованиями к программному обеспечению”
    Крачтен “Введение в Rational Unified Process”

    А взагалі, радій що ти вчишся на кібернетиці – бидлокодерів-енікейщиків зараз міліони, будь-який бидлокодер, прочитавши Гамму, вважає себе архітектором, а ось справжніх программістів-вчених дуже мало.

    alexyakushev

    Березень 22, 2010 at 08:05

  2. Яяй. Ти позориш Глушкова. Він факультет заснував, думав що молодь зможе вивести у прогрес науку, а ти думаєш тільки про Пітон, ігри і шаблони проектування (у мене з ними неприємні асоціації..).

    На рахунок ігор із рептилією – хм, виходить я неправильно зрозумів. Я думав що це підручник для новачків, а тепер виходить – що це підручник для знаючих. Це багато пояснює.

    Паттерни вчив я по цьому – http://www.dofactory.com/Patterns/Patterns.aspx
    По рупу – Филипп Крачтен – Введение в Rational Unified Process
    умл – вчив по гугл-імаджес, оскільки книжки перед екзаменом було впадлу читати ))

    Власне, останні 3 рядка + екстрім програмінг + рефакторинг + тестування у нас вбули введені в окремий курс, Сучасні Технології Програмування. І якщо сказати чесно, цей курс відбив у мене всяке бажання до цих “сучасних” методів розробки. Адже вони створені ТІЛЬКИ для легшого розділення праці, а в ідеалі – для перетворення програміста на робота. Єдина людина, яка займається чимось цікавим – це керівник проекту, проте керівником бути не всім дано.

    А весна й справді – прийшла )) Приймай мої щирі поздоровлення! =)

    danbst

    Березень 22, 2010 at 10:10


Залишити відповідь

