Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Малюємо Diaграми

with 20 comments

Я дуже слабенький художник, незважаючи на те, що в дитинстві багато і непогано малював. Якщо довгий час чимось не займатись воно забувається.

І ще слабше я розбираюсь в комп’ютерній графіці. Першою програмкою яку я освоїв був MS Paint, і після неї всі інші здавались мені заскладними. З спроб освоїти Фотошоп, Gimp, Incscape нічого не вийшло. Можливо щось трохи вийшло зі спроб освоїти 3dsMax, але текстури які зроблені в Paint вже багато про що говорять. Але серйозними програмами хай користуються художники, а простим людям іноді потрібно намалювати якусь ілюстрацію, часто до нехудожнього тексту, без зайвої мороки.

Зараз користувачі Windows повинні клацнути сюди.

І сьогодні нарешті я знайшов програму, яка майже задовольняє мої вимоги. Називається вона Dia.

Плюси

  • Надзвичайно інтуїтивна. Навчитись нею користуватись можна за 5 хвилин, не читаючи довідки.
  • Підтримує експорт в багато корисних форматів:
    • Основні формати растрової графіки (png, jpeg, bmp, tiff)
    • Векторну графіку SVG
    • Експорт в LaTeX (PGF, MetaPost, PStricks)
  • Багато корисних наборів об’єктів:
    • Блок-схеми (називається чомусь SDL)
    • ER-моделі
    • Електричні кола
    • Схеми мереж (Здоровенний набір від Cisco)
    • UML
    • Ізометричні плани населених пунктів :O
    • Купа речей, про призначення яких я навіть не здогадуюсь (наприклад “Аератор з бульбашками)

Мінуси

  • Об’єкти не можна повертати. Тільки віддзеркалювати.
  • Немає підтримки написів в LaTeX (Хоча таке вміє тільки IPE, але він ні в яке порівняння з Dia не йде.)
  • Кругові і стовпчикові діаграми вам Office намалює 🙂

Ну що ще розказувати? Нижче можете подивитись що в мене вийшло намалювати при знайомстві з програмою, або подивитись приклади розробників.

Випробування можливостей Dia

Випробування можливостей Dia

Written by bunyk

Вересень 29, 2009 at 13:26

Оприлюднено в Інструменти

Tagged with

Відповідей: 20

Subscribe to comments with RSS.

  1. Упс. Щойно помітив, що в блок-схемі бракує написів так, ні, а в ER-моделі відношення не зв’язує сутності. Але це демо, тому не зважайте на логічні помилки.

    bunyk

    Вересень 29, 2009 at 13:30

  2. Програма класна, коли треба швидко намалювати якусь стандартну і просту діаграмку.

    Але можна також згадати і про Microsoft Visio, Word, Rational Rose – ось в цих програмах діаграми виходять найкращими. Але оскільки у тебе стоїть довбаий лінукс, ти можеш відчувати, наскільки ці велетні кращі ніж Діа.

    Але те, що це краще Пейнта – згоден.

    danbst

    Вересень 29, 2009 at 15:54

  3. Visio не бачив, але чув про людей які переходили на Dia (хоча певне це пов’язано з ОС).

    Про Word – смішно.

    А про лінукс прошу не матюкатись, бо забаню 😛

    bunyk

    Вересень 29, 2009 at 17:00

  4. Еееее, я теж про ворд хотів сказати! Декілька років тому робив у ньому студентську газету з гарними такими колонками, заголовками, ілюстраціями і т.п., хоча зазвичай для цього використовують спеціалізовані видавничі програми, наприклад Adobe PageMaker. Так що недооцінювати ворд не треба. Для мене це дуже зручний та зрозумілий інструмент. Давай краще про опенофіс поговоримо, я з ним цілий рік займався “сексом” в особливо збоченій формі;)

    pasha

    Вересень 29, 2009 at 19:36

  5. Word не вміє експортувати документи в png, svg, pgf, чи хоча б pdf. І крім того файли .doc відкриваються не на всіх комп’ютерах.

    А svg, png – затверджені w3c. pdf – стандарт де-факто.

    Але сперечатись з вами я не буду. Просто Word – не для математиків. Для математиків є LaTeX, і все що сумісне з ним. Я собі уявляю що було б тут, якби я написав про малювання в PGF. Ви б мені доводили що з клавіатури малювати незручно? 🙂

    Факт в тому, що в мене зараз стоїть Inkscape, IPE, OpenOffice.Draw, Xara Xtreme, Xfig – і Dia серед них найпростіший, і найшвидший для використання.

    bunyk

    Вересень 29, 2009 at 20:42

  6. >Word не вміє експортувати документи в png, svg, pgf, чи хоча б pdf

    ORLY? У pdf ще й як уміє (версія 2007). У формати малюнків – звісно ні, бо це текстовий редактор. Але хто забороняє намалювати діаграму, зробити скріншот і зберегти його у будь-якому вищезгаданому форматі?:)

    Та ніхто ж і не казав, що ворд створений виключно для вузьких спеціалістів. Ним й так без проблем користуються усі – від домогосподарок до професорів університетів. І це, скоріше, плюс, а не мінус.

    pasha

    Вересень 29, 2009 at 21:28

  7. http://piccy.info/view/f77fcb7296aae07513c48be422d33a08/

    як на мене, експорт в пдф пнг не так важливий, як сам процес створення діаграми. На малюнку приведені екземпляри SmartArt – в зручності МСВорду 2007 нема рівних!!! Особиво в доабвному Лінуксі

    >>> Я собі уявляю що було б тут, якби я написав про малювання в PGF. Ви б мені доводили що з клавіатури малювати незручно?

    так. Мало того, скажу, що це є просто напрсто СадоМазо

    ПОвторю ще раз основну думку: Візіо і Ворд – дуже ЗРУЧНІ інструменти для малювання діаграм. Так само, як Intellisence полегшує життя прогеру, так і ці програми полегшують життя наборщику. А всякі Діа – це виключно для Лінуксу, отже не настільки зручні по визначенню. Тому перейменуй свій блог на “Сайт одного кібера, ман”яка і прповідника лінукса” щоб я не заходив на нього і не писав свої коменти не в тему.

    danbst

    Вересень 29, 2009 at 21:42

  8. Добре. Ви мене переконали. В третьому абзаці додано елемент інтерактивності.

    bunyk

    Вересень 29, 2009 at 22:12

  9. А всякі Діа – це виключно для Лінуксу, отже не настільки зручні по визначенню.

    Утверждение, как правило, отличается крайней общностью, простотой и категоричностью.
    http://ru.wikipedia.org/wiki/Холивар

    bunyk

    Вересень 29, 2009 at 22:22

  10. У вас тут весело:) Продовження чекати?

    pasha

    Вересень 29, 2009 at 23:14

  11. Як написав Тарасов
    “Кто видел подлинное мастерство, не будет восхищаться менее
    совершенной работой. Промолчит.”

    Це про Діа.

    Про холівар – так, я його продовжив. Так, ти його розпочав. Ти розпочав вихваляти прогу, коли повинен був порівняти її з аналогами – ось причина обурень з моєї сторони.

    danbst

    Вересень 29, 2009 at 23:25

  12. Я порівняв її з Word якоїсь там версії, Inkscape, IPE, OpenOffice.Draw, Xara Xtreme, Xfig, Tikz і всі вони виявились не гідними порівняння. Іншими програмами я не користувався через суб’єктивні причини.

    Пост був про програмку Dia, а не порівняння графічних редакторів, яких існує тисячі, тому звинувачувати мене в тому, що я якийсь забув якось неправильно.

    Я навів плюси і мінуси, і старався забагато не вихваляти. Сказав, що вона майже задовольняє мої вимоги. Показав які малюнки вона може робити. Ну звісно мій пост не може бути об’єктивним, бо я не Вікіпедія (яка також не є об’єктивною).

    І якщо завтра з’явиться щось краще, але яке потребує для освоєння день, я ще подумаю чи його освоювати. А раптом після завтра з’явиться ще краще, яке потребує для освоєння хвилину?

    Кто видел подлинное мастерство, не будет восхищаться менее совершенной работой.
    Встановити Dia, ознайомитись з функціоналом, і намалювати діаграму в сумі займає менше пів-години.

    Хочете сказати Word більш досконалий?

    P.S. Якщо я напишу тут ще хоч один коментар, стукніть мене по голові.

    bunyk

    Вересень 29, 2009 at 23:52

  13. […] яку він сказав в обговоренні попереднього поста. […]

  14. […] з холіваром п’ять днів тому. Здавалось б невинний пост про програмку для малювання діаграм, а коментарів виявилось аж 13. І хоча в останньому […]

  15. Мне тоже для рисования диаграмм не хватало возможностей или простоты в известных программах, проблему решил планшет

    Дорош

    Жовтень 15, 2009 at 13:43


Залишити відповідь

