Блоґ одного кібера

Історія хвороби контуженого інформаційним вибухом

Проблема з роздільною здатністю в Убунту

with 6 comments

На лекціях з теорії програмування я оператор проектора. І все було б нічого, але при підключенні проектора доводиться міняти налаштування дисплею.

Пост написаний в два заходи.

Проблема з’явилась

Коли я тренувався з 17″ монітором Samsung, я якимось чином вимкнув апаратне прискорення. Симптомами цього були обмороки відеоплеєрів при відкриванні файлу (mplayer працював з консолі, але відтворював тільки звукову доріжку), і страшно тормозила заставка.

Але я терпів. Сьогодні я підключав інший проектор. І для нього потрібні були інші налаштування. Відеокарта прокинулась, але роздільна здатність стала 800×600.

Я спробував видалити конфігураційні файли і перезалогінитись


~$ rm -rf .gnome .gnome2 .gconf .gconfd .metacity

Отак зараз виглядає мій дисплей

Отак зараз виглядає мій дисплей

Віконечка замість синіх стали коричневі. Але в Display preferences більших роздільних здатностей не з’явилось. І ще що мене зараз бісить це те, що на клавіатурі крапка це Shift+7, а кома Shift+7.

А ще я спробував переставити свій драйвер xserver-xorg-video-intel (звісно з перевстановленням файлів конфігурації, але знову ж таки нічого не змінилось.

А до нова версія Убунти виходить лише в жовтні, і мені до того часу повністю переставляти систему не дуже хочеться.

Коли придумаю що ще зробити допишу сюди. Бо існує дуже багато проблем які виникають по два рази, і їх рішення таки треба пам’ятати. А ця точно виникне, бо проектор я підключаю не останній раз.

ах, забув додати. Така сама проблема і в Хfce. І взагалі відеокарта почала біситись коли їй підключили проектор, ще навіть до входу в систему. Хоча, якщо не помиляюсь, за відео в Gnome як і в Xfce відповідає дехто по кличці xorg. І він же напевно відображає екран входу і вибору середовища. там були взагалі неймовірні гони, типу меню шрифтом біля 70 пунктів.

І раптом проблема вирішилась

Я гуглив, на такому малесенькому екрані (хоча зараз дивлюсь на фотографію і ніби нічого, але то таки не зручно.

І розумні люди на розумних форумах відредагувати файл xorg.conf. Він знаходиться в директорії /etc/X11/. Я його відкрив, ніфіга не знайшов ні про яку роздільну здатність, і закрив. Але потім помітив, що крім нього, є ще фали з назвою виду xorg.conf.20090925103713. Цифри дуже схожі на дату (2009 09 25). І тому я вирішив не морочити собі голову, а виконати sudo cp xorg.conf.20090925103713 xorg.conf. Навіть не роблячи бекап основного файлу. Куди вже гірше?

Папка X сервера.

Папка X сервера.

Робилось це все в шостій консолі. Коли я повернувся в сьому, нічого не змінилось. Треба було якось перезавантажити X сервер. Я хотів спробувати запустити ще один в шостій консолі, але він сказав, що два рази не запускається. Я не знав як виключити xorg без killall, а таким методом виключати його не хотів. Тому я просто натиснув log out. Коли я вийшов з системи, екран входу не змінився. Тоді я вирішив вибрати сесію аварійного терміналу, раз ні Gnome ні Xfce нічого не міняють.

І на велике моє здивування сесія аварійного терміналу запустилась в графічному режимі, з доволі високою роздільною здатністю. Чогось не подумавши що це перезавантажився xorg (хоча може він і не перезавантажувався) , я почав шукати як же його перезавантажити.

Аварійний термінал, і xvidtune

Аварійний термінал, і xvidtune

Знайшов цікаву програмку xvidtune, яка одразу попередила мене, що мої криві руки до неї краще не пхати. Я послухався, написав в консолі exit, і УРА!!!, все працює. Тільки я не до кінця зрозумів, що ж я зробив. Скоріше за все:

sudo cp xorg.conf.20090925103713 xorg.conf

і допомогло. Ффух.

І я радий що не переставляю систему до виходу нового дистрибутиву. Сподіваюсь, ця інформація допоможе і вам.

Written by bunyk

Вересень 25, 2009 at 17:55

Оприлюднено в Інструменти

Tagged with ,

Відповідей: 6

Subscribe to comments with RSS.

  1. гляди в сторону xrandr. у мене дебіан на нетбуці, я собі зробив невеличку таку штуку для зовнішнього виходу, можеш глянути http://wp.me/pwzGv-i

    verdakafo

    Вересень 25, 2009 at 19:57

    • Вже все. Дякую. Поки ви писали коментар, я дописував своє рішення :).

      bunyk

      Вересень 25, 2009 at 20:13

  2. взагалі-то, якщо в файлі xorg.conf нема вказівки у секції
    Section “ServerFlags”
    Option “DontZap” “1”
    EndSection
    то Х швидко перезавантажується по Ctrl+Alt+Backspace
    а якщо хочеться правильно, то на якійсь консолі під рутом, чи через sudo виконати
    /etc/init.d/gdm restart

    verdakafo

    Вересень 25, 2009 at 20:21

  3. до того ж, нові версії X.org можуть працювати без файла конфігурації. Про конфігурацію повідомляє HAL. Проте гарно відполірований файл xorg.conf (при потребі з закоментованими рядками) — це зручна і корисна штука

    verdakafo

    Вересень 25, 2009 at 20:25

    • О. Дякую за інфу! Я вас за це в блогрол додам 🙂

      bunyk

      Вересень 25, 2009 at 20:43

      • о, дуже приємно, хоча вдячність більша за вчинок. дякую.

        verdakafo

        Вересень 25, 2009 at 20:59


Залишити відповідь

